Scherm vertoont balk met pixels

Hallo,

Zojuist jullie op de onderstaande foto zien heeft mijn Macbook Air 2011 '11 een rare balk met pixels die regelmatig komt opzetten.
Als ik vervolgens op het scherm druk is het weer even weg (soms voor een minuut, soms voor een uur).

Hij komt wel met steeds meer regelmaat opzetten heb ik het idee.

Wat is dit? Hoe komt dit? En wat kan ik er tegen doen!

Ik hoor het graag :slight_smile:

Grafische kaart/processor die naar de kud gaat. :frowning:

Wat je eens kunt proberen is om er een ander OS op te zetten. El Capitan of Sierra. Heel soms - maar dan ook heel soms zijn dit ook wel van die dingen die alleen voorkomen bij een bepaald type OS i.c.m bepaalde hardware. Ik had iets vergelijkbaar ooit met Mountain Lion terwijl ik op Lion en Mavericks/Yosemite een laat later nooit ergens last van had.

[quote=Max url=http://www.onemorething.nl/community/topic/scherm-vertoont-balk-met-pixels/ time=1475777394]Hallo,

Zojuist jullie op de onderstaande foto zien heeft mijn Macbook Air 2011 '11 een rare balk met pixels die regelmatig komt opzetten.
Als ik vervolgens op het scherm druk is het weer even weg (soms voor een minuut, soms voor een uur).

Hij komt wel met steeds meer regelmaat opzetten heb ik het idee.

Wat is dit? Hoe komt dit? En wat kan ik er tegen doen!

Ik hoor het graag :)[/quote]
Je grafische kaart heeft geen idee wanneer jij op je scherm drukt. Lijkt me eerder dus een probleem met het scherm.

Een nieuw scherm (of nieuw moederbord, zou het toch de grafische kaart zijn) zijn dure reparaties. Denk aan 500 tot 700 Euro duur. Misschien is het, gezien de leeftijd van de Mac, tijd voor een nieuwe?

Yup… heeft niets te maken met de GPU maar met een driver IC (in dit geval verticaal) op/in de flatcable aan het glas van het scherm. Kan niet gerepareerd worden. Nieuw scherm is enige mogelijkheid. Kost normaal een paar tientjes zo’n scherm maar omdat je het privilege hebt om een Apple te mogen bezitten is het scherm vervangen en verschrikkelijk vervelende klus omdat bezel en alles gelijmd zit en kost het onderdeel via Apple een vermogen.

Hier een HP notebook. Scherm zit met 6 schroefjes. Nieuw scherm kost op ebay iets van EUR 50,- en vervangen is 30 minuten werk. Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit ook alleen maar kan met oudere notebooks. Ook HP, Dell e.d. hebben lijm ontdekt en denken dat we zitten te wachten op een notebook zo dun als een paar velletjes A4 dik.

Tja… vooruitgang heet dat.

Ik vrees dat je op zoek mag naar een nieuwe notebook.