Scherm zwart op iMac (bolletje)

Start de iMac op maar het beeldscherm blijft zwart, HD is gewoon via het net werk te bereiken.

Iemand enig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn ???

Thanks

:finderoud:

Dat klinkt alsof de kabel naar het scherm is losgeraakt.. Ik zou daar even mee heen gaan.

[quote:9d5f2b9843="tijn22"]Dat klinkt alsof de kabel naar het scherm is losgeraakt.. Ik zou daar even mee heen gaan.[/quote:9d5f2b9843]

Er zit helemaal geen kabeltje naar het beeldscherm op de iMac (BOLLETJE) :wink:

Nee natuurlijk niet, het is een draadloos scherm! En: wat je niet ziet bestaat niet.... Er zit wel een kabel naar je beeldscherm, die zit alleen netjes weggewerkt in iets wat je kunt verstellen. En als je maar vaak genoeg een kabel op en neer buigt komt er vanzelf een kabelbreukje in. Waarschijnlijk is dat het. Meestal valt trouwens eerst één kleur weg. Had je dat ook?

Heb je wel het idee dat je Mac gewoon doorstart alsof er niks aan de hand is? Zit er geen externe monitor uitgang op de iMac, dan zou je het met een ander scherm kunnen testen?

[quote:d895c48c54="Gans"]Nee natuurlijk niet, het is een draadloos scherm! En: wat je niet ziet bestaat niet.... Er zit wel een kabel naar je beeldscherm, die zit alleen netjes weggewerkt in iets wat je kunt verstellen. En als je maar vaak genoeg een kabel op en neer buigt komt er vanzelf een kabelbreukje in. Waarschijnlijk is dat het. Meestal valt trouwens eerst één kleur weg. Had je dat ook?[/quote:d895c48c54]

Ik beweeg het beeldscherm nooit, kabelbreuk is eigelijk uitgesloten.

[quote:b6efe33bde="chatsmit"]Heb je wel het idee dat je Mac gewoon doorstart alsof er niks aan de hand is? Zit er geen externe monitor uitgang op de iMac, dan zou je het met een ander scherm kunnen testen?[/quote:b6efe33bde]

Hij start gewoon door niks aan de hand verder.

Je kunt proberen je PRAM te resetten. Dit zou eventuele videoproblemen kunnen oplossen.

[quote:17722e7996="Avensys"]Je kunt proberen je PRAM te resetten. Dit zou eventuele videoproblemen kunnen oplossen.[/quote:17722e7996]

Uh, hoe ook al weer ???

APPEL-ALT-P-R

[quote:c481450ac6="Avensys"]APPEL-ALT-P-R[/quote:c481450ac6]

Ut mag allemaal niet baten ;-(

Heb maar een nieuwe iMac 20 inch. besteld :cry:

[quote:2f5cc5eb45="Avensys"]APPEL-ALT-P-R[/quote:2f5cc5eb45] ...gedurende een (her)start totdat je een tweede opstart-gong hoort.

Als je in een goed verlichte ruimte héél goed kijkt, zie je dan heel misschien heeeel vaag nog iets van je cursor of desktop? Als dat zo is dan is de backlight stuk.

[quote:e41ee755d9="Nisei"]Als je in een goed verlichte ruimte héél goed kijkt, zie je dan heel misschien heeeel vaag nog iets van je cursor of desktop? Als dat zo is dan is de backlight stuk.[/quote:e41ee755d9]

en wat zou dat in de praktijk betekenen ???

In euro’s dan ;-(

Dat weet ik zo niet, dat kun je zo even bij Apple navragen. Maar het komt er op neer dat ze je hele display gaan vervangen en dat zijn standaard (hoge) prijzen.

Heb je eigenlijk toch even geprobeerd met Systeemvoorkeuren>Beeldschermen>Helderheid te stoeien? (Of betreffende functietoetsen.)

[quote:72a76a48d0="Oppie"]Heb je eigenlijk toch even geprobeerd met Systeemvoorkeuren>Beeldschermen>Helderheid te stoeien? (Of betreffende functietoetsen.)[/quote:72a76a48d0]

hum, leuk maar uh ik kan dus niets zien :frowning:

Natuurlijk! Ik bedoel dan ook F14 en meer nog F15, waarmee je de helderheid lager resp. hoger zet.

[quote:59c6a8227d="Oppie"]Natuurlijk! Ik bedoel dan ook F14 en meer nog F15, waarmee je de helderheid lager resp. hoger zet.[/quote:59c6a8227d]

maar dat werkt dus ook niet :frowning:

Thanks