Schermafbeelding mislukt

[img:e3e02a2836]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=21117[/img:e3e02a2836]

Dit plaatje krijg ik te zie als ik een schermafdruk wil maken.
Ik heb gisteren Leopard, er opgezet.
Misschien heeft het daar mee te maken.
Iemand een oplossing?

Hoe heb je hem gemaakt : met een toets combinatie of met een programma zoals bijvoorbeeld "schermafbeelding"

Locatie schermafbeelding wijzigen :expressionless:

Ik heb altijd een schermafbeelding gemaakt met: Appeltje-shift-4. Dit werkt nu niet meer. Het voorbeeld heb ik gemaakt met de Widget: Screenshot Plus. Maar ik maak hem liever weer op de oude manier.

Ga eens naar de systeem voorkeuren > toetsenbord en muis > Toets combinaties en kijk daar wat er staat bij schermafbeeldingen (deze kun je wijzigen)

ps “schermafbeelding” vind je bij hulpprogramma’s

Blijkbaar is er wat mis met de "Grab" service, lijkt me stug dat keyboard shortcuts veranderen de remedie zijn. Geen idee hoe je dat zou moeten corrigeren behalve Mac OS X er opnieuw opzetten.

[quote:3e6b63d747=".R"] lijkt me stug dat keyboard shortcuts veranderen de remedie zijn. Geen idee hoe je dat zou moeten corrigeren behalve Mac OS X er opnieuw opzetten.[/quote:3e6b63d747] in dit geval functioneert Appeltje-shift-4. dus niet meer (maar F13 wel)

[img:3e6b63d747]http://img381.imageshack.us/img381/1275/afbeelding1wd8.jpg[/img:3e6b63d747]

Bedankt voor jullie reacties. Het lukt inderdaad niet door de "Shortcuts" te veranderen. Om nou het systeem opnieuw te installeren vind ik wel wat ver gaan. Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft. PS, Permissies herstellen heb ik ook al gedaan.

[quote:b06470ea4f="1984"]in dit geval functioneert Appeltje-shift-4. dus niet meer (maar F13 wel)[/quote:b06470ea4f] Ik snap niet helemaal waarom je dit erbij haalt? Zijn probleem is dat wanneer ie een screen shot probeert te maken er een fout optreedt bij de service die verantwoordelijk is. Staat voor de rest helemaal los van of je nou de standaard keyboard shortcuts aanhoudt of deze naar iets anders veranderd. Op het moment dat je [i:b06470ea4f]cmd + shift + 4[/i:b06470ea4f] naar [i:b06470ea4f]F13[/i:b06470ea4f] veranderd gaat de eerste niet opeens rare foutmeldingen geven wanneer je deze indrukt.

[quote:b06470ea4f=“JFL”]Bedankt voor jullie reacties.
Het lukt inderdaad niet door de “Shortcuts” te veranderen.
Om nou het systeem opnieuw te installeren vind ik wel wat ver gaan.
Ik hoop dat iemand nog een suggestie heeft.
PS, Permissies herstellen heb ik ook al gedaan.[/quote:b06470ea4f]
Heb je een upgrade uitgevoerd van Mac OS X 10.4 Tiger naar 10.5 Leopard? Verleden leert ons dat dat nogal vaak fout kan gaan. Je zou eventueel nog de Mac OS X 10.5.2 Combo Updater kunnen downloaden van apple.com/nl/support en die over je huidige installatie heen te installeren.

[quote:c22cc564bb]Heb je een upgrade uitgevoerd van Mac OS X 10.4 Tiger naar 10.5 Leopard? Verleden leert ons dat dat nogal vaak fout kan gaan. Je zou eventueel nog de Mac OS X 10.5.2 Combo Updater kunnen downloaden van apple.com/nl/support en die over je huidige installatie heen te installeren.[/quote:c22cc564bb]

Heb ik al gedaan, maar je begrijpt…

Je hebt de Mac OS X 10.5.2 Combo Updater al gedownload van Apple en deze geïnstalleerd over je huidige installatie nadat het probleem optrad? Dit is een systeem update, niet het systeem zelf.

Ik weet niet of het probleem er eerder was. Na het installeren van Leopard, heb ik meteen de upgrade uitgevoerd.

Download de Mac OS X 10.5.2 Combo Updaters gewoon even van apple.com/nl/support en installeer 'm over je huidige systeem heen. Dat wil nog wel eens rare dingen fixen.

[img:7f3c6de905]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=21119[/img:7f3c6de905]

Volgens mij heb ik dat al gedaan.

Door de Mac OS X 10.5.2 Combo Updater van de Apple site te downloaden en nogmaals te installeren kan je nog wel eens dit soort problemen met het systeem oplossen.

Euh... zoek met Spotlight naar "com.apple.screencapture.plist", en vervolgens weggooien?

In dat geval niet vergeten eerst aan te geven dat je ook naar systeembestanden wilt zoeken. Anders gewoon in ~/Library/Preferences kijken. (~ = Thuismap).

[quote:89f56dd9a0]Euh... zoek met Spotlight naar "com.apple.screencapture.plist", en vervolgens weggooien?[/quote:89f56dd9a0]

Dat is het.
Ik heb "com.apple.screencapture.plist weggegooid, en daarna opnieuw opgestart.
En, hij doet het weer.

Bedankt iedereen voor het meedenken…

De andere tips klonken me nogal drastisch... bij OSX is het meestal iets simpels, zoals in dit geval een corrupt voorkeurenbestand. Mooi dat het weer werkt.

[quote:d4b438d475="Zakske"]De andere tips klonken me nogal drastisch... bij OSX is het meestal iets simpels, zoals in dit geval een corrupt voorkeurenbestand. Mooi dat het weer werkt.[/quote:d4b438d475] Er is niks drastisch aan een systeemupdate opnieuw installeren. Maar goed had zelf niet gedacht dat ook deze service een prefbestand had. :innocent:

[quote:8f22fdbd0b=".R"]Er is niks drastisch aan een systeemupdate opnieuw installeren.[/quote:8f22fdbd0b] Niet in de zin van "een gevaar voor de stabiliteit van het OS", maar wel in de zin van "kan het ook in 5 seconden?"