Schermfoto's maken lukt niet meer in Tiger

Een collega van me heeft zopas Tiger op zijn G4 geïnstalleerd. Een schermfoto maken van heel het scherm (command shift 3) lukt perfect maar de andere 2 opties NIET?! (command shift 4, command shift 4 + spatiebalk). Het geluidje maakt ie wel maar er verschijnt niets op de desktop? Iemand een oplossing?

Volumebevoegdheden herstellen.

[quote:6ddc15f4ad="michelvdb"]Volumebevoegdheden herstellen.[/quote:6ddc15f4ad]

Als dit het ei van Columbus is zou het moeten werken.
Normaliter moet men nadat Tiger is geïnstalleerd geen problemen ondervinden met de beoogde schermafdrukken.

Alleen worden het tegenwoordig PNGtjes en geen PDFjes meer. Een zegen wat mij betreft.

Als Command+Shift+3 werkt en de andere niet zit er iets dwars in de verwante methodes. Dus Volumebevoegdheden herstellen.

[quote:a68f41248c]......perfect maar de andere 2 opties NIET?! (command shift 4, command shift 4 + spatiebalk). Het geluidje maakt ie wel maar er verschijnt niets op de desktop?.......[/quote:a68f41248c] Ehhmz,

Als je command + shift + 4 gebruikt verschijnt er toch ook niets op de desktop, maar komt het plaatje toch in het klembord te staan vanwaaruit je het kan plakken in een programma (like word etc.)

Alleen bij command + shift + 3 verschijnt er een png (of pdf) op het desktop

Of ben ik nou gek?

Installeer snap N drag alles opgelost

[quote:ccd4a7b631="Lexilyn"]Een collega van me heeft zopas Tiger op zijn G4 geïnstalleerd. Een schermfoto maken van heel het scherm (command shift 3) lukt perfect maar de andere 2 opties NIET?! (command shift 4, command shift 4 + spatiebalk). Het geluidje maakt ie wel maar er verschijnt niets op de desktop? Iemand een oplossing?[/quote:ccd4a7b631]

command+ctrl+shift+4 is ook handig

MacHelp > zoekterm Schermafbeelding: [list:d1a9b9b18e]Mac Help Index

[b:d1a9b9b18e]Toetscombinaties voor het maken van schermafbeeldingen[/b:d1a9b9b18e]
In Mac OS X kunt u schermafbeeldingen maken met behulp van toetscombinaties.

• Als u een schermafbeelding van het gehele scherm wilt maken, drukt u op Command+Shift+3.

• Als u een schermafbeelding van een bepaald gedeelte van het scherm wilt maken, drukt u op Command+Shift+4 en selecteert u het gewenste gedeelte door met de muis te slepen.

• Als u een schermafbeelding van een venster, een menubalk, het Dock of een ander gebied wilt maken, drukt u op Command+Shift+4 en drukt u op de spatiebalk. Plaats de aanwijzer op het gewenste gebied om het te markeren en klik met de muisknop. Als u het gebied wilt selecteren door met de muis te slepen, drukt u nogmaals op de spatiebalk.

• Als u op Command+Shift+4 hebt gedrukt, maar bij nader inzien toch geen schermafbeelding wilt maken, drukt u op de Escape-toets.

• Schermafbeeldingen worden als bestanden opgeslagen op het bureaublad. Als u geen bestand wilt aanmaken maar de schermafbeelding in het klembord wilt bewaren, houdt u de Control-toets ingedrukt terwijl u op de overige toetsen drukt. U kunt de afbeelding vervolgens in een document plakken.

U kunt ook schermafbeeldingen maken met behulp van het programma Schermafbeelding (in de map ‘Hulpprogramma’s’).

In bepaalde programma’s, zoals Dvd-speler, is het niet mogelijk om schermafbeeldingen vast te leggen.

Zie ook
Schermafbeelding
toetscombinaties[/list:u:d1a9b9b18e]

[quote:4f06ee451b="Deskman"]Alleen worden het tegenwoordig PNGtjes en geen PDFjes meer. Een zegen wat mij betreft.[/quote:4f06ee451b]Jammergenoeg is de resolutie wel veel lager. Nu schermresolutie, eerst in de pdfjes ongeveer 4x hoger.... En die pdfjes waren nooit een probleem met bijv. graphic convertor. Dus ik betreur het verlies van resolutie...

Je kunt toch gewoon bij Systeem voorkeuren kijken bij toetsencombinaties.

Volumebevoegdheden hersteld en het werkt nog niet. Het zal wachten zijn op een update vrees ik. Toch bedankt voor jullie reacties.