Schermkleur lichter

Zo af en toe ( 1x of 2x per dag ) veranderd van mijn led display of mijn macbook pro de scherm kleur. Het word dan een stuk lighter, wanneer ik naar Systeemvoorkeuren ga en dan naar Beelschermen, en vervolgens op het tabblad kleur klik veranderd hij meteen weer in de goede donkere kleur.

Dit is best iritant om deze handeling te moeten verichten… iemand idee ?

Veranderd hij dan van beeldschermprofiel?

Lijkt het wel op, maar op moment dat ik in de systeemvoorkeuren zit dan staat hij gewoon op het profiel dat ik had gekozen...

Welke MacBook Pro heb je dan? De nieuwste?

Zo ja: kijk even naar het automatische gebeuren van het scherm>Systeemvoorkeuren>Beeldscherm>onderaan.

Zo nee: dan weet ik het helaas niet.

Komt dat niet gewoon door het lichter worden van de omgeving; m.a.w. is het niet gewoon de ambient light sensor die de helderheid van het beeldscherm bijstelt?

Nieuwste macbook pro, Nee het is echt kleurprofiel

Doe even een PRAM reset ([alt]+[cmd]+r+p ingedrukt houden tijdens het opstarten totdat je het opstart akkoord voor de tweede maal hoort). Als dat niet werkt even een (tijdelijk) test-account aanmaken en daar eventjes op werken (zorg wel dat je beheerdersrechten geeft aan het account). Als het daar niet gebeurd, dan even alles overzetten en het oude account wissen.

Plug je het scherm in en uit? Probeer eens voor beide schermen het sRGB profiel te selecteren i.p.v. de beeldschermprofielen. Heb je het dan nog steeds?

Gedaan maar dat profiel is wel een andere kleur...

Maar waarom kun je dan die beeldschermprofielen er niet voor gebruiken?

Lijkt bijna een bug.

Wannneer ik het profiel kies dan schakeld hij dat profiel uit op een van mijn beeldschermen ( macbook display / led display )

En het rare is nog, dat als ik naar systeem voorkeuren ga en dan beeldschermen, en vervolgens op het tabblad “Kleur” klik hij op het desbetreffende beeldscherm weer normaal word :S