Schermresoluties bij games

ik krijg mn reslolutie bij mohaa en thps 4 enzo maar niet tegoei :? er zijn twee verticale stroken aan de zijden en das dik balen, khem de resloutie in finder op 1440 x 900 staan en ik krijg mn games niet op full screen :cry: help!!!

Wellicht omdat je een een breedbeeld scherm heb :)

Roel

als je een breedbeeld scherm hebt moet je speciale dingen doen in de console om je eigen reso in te stellen.

Vrijwel altijd zit er een README bij het game hoe je dat moet doen.

in de readme van mohaa staat dit:

G4 PowerBook Widescreen Resolution:

You can set the game resolution to match the widescreen format of the G4 PowerBooks as follows

a. Open the console by pushing the tilde ‘~’ key.
b. Enter the following at the console prompt:
/set r_customwidth 1152
/set r_customheight 768
/set r_mode -1
/vid_restart
c. Press the Enter key.
d. Push the tilde ‘~’ key again to close the console.

You can also put the set commands in a file called autoexec.cfg inside the Main folder to keep this change every time you run.

snap er niet veel van want als ik op enter duw in de console doet hij een exec en niet een lijn naar beneden
:?

[quote:fcc1128e57="Burton freestyle crew"]/set r_customwidth 1152 /set r_customheight 768 /set r_mode -1 /vid_restart[/quote:fcc1128e57] als je nu dit kopieert en plakt in de console ? maar een idee hoor, ik garandeer niets...

heb het gevonden in mohaa zit een console hé, maar in spearhead vind ik die nie, dit staat in de readme:

Open the console by pushing the tilde ‘~’ key.

maar die key staat niet op mn mac keyboard :cry:

en bij mohaa was het deze key: '<'

raaaaar

laat maar, heb het al gevonden, moest console aanvinken bij options :D slu

je moet de console wel aanzetten inderdaad. bovendien kan je de console key zelf veranderen in een andere toets.

het is trouwens niet standaard de tilde ~ maar de backquote ` dus die readme klopt niet (alhoewel beide tekens op dezelfde toets zitten)

succes!