Schermsluimer en dan loopt alles vast

Hallo,

Sinds kort heb ik dit vrij vervelende probleem:
Als het scherm van mijn iMac zichzelf uitzet (dus niet gehele sluimerstand, maar enkel het scherm dat wordt uitgeschakeld), wil hij daarna niets meer doen. Ik kan dan met mn muis bewegen en op knopjes drukken zoveel ik wil, het scherm blijft zwart. Ook met de knap achteraan dan even in echte sluimerstand zetten en terug wakkerworden helpt niet.

Iemand dit al meegemaakt?

[quote:068600f4a7="Kippewit"]Hallo,

Sinds kort heb ik dit vrij vervelende probleem:
Als het scherm van mijn iMac zichzelf uitzet (dus niet gehele sluimerstand, maar enkel het scherm dat wordt uitgeschakeld), wil hij daarna niets meer doen. Ik kan dan met mn muis bewegen en op knopjes drukken zoveel ik wil, het scherm blijft zwart. Ook met de knap achteraan dan even in echte sluimerstand zetten en terug wakkerworden helpt niet.

Iemand dit al meegemaakt?[/quote:068600f4a7]

Ja, ik, zo’n 2 maanden geleden.

Ga naar thuismap-bibliotheek-preferences-com.apple.systempreferences.plist en gooi die file eens weg. Start system preferences op en leeg de prullenmand.

Dat hielp bij mij. Ondertussen is wel mijn video-ram stuk en is m’n iMac bij de dealer voor een reparatie daarvan (hij is dus opgestuurd naar het ARC in Dilbeek). Of het een met het andere te maken heeft, weet ik niet. Ik hoop voor jou dat het niet zo ver komt.

Wellicht gelijk ook even gelijk je volumebevoegdheden (permissies) herstellen.