Scheuren / Barsten in backpanel Iphone 3G

Op verschillende fora en websites wordt bericht over barsten in het backpanel van de iPhone 3G.

www.tuaw.com
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=52517
www.hardocp.com/news.html?news=MzM5OTUsLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE=
www.ilounge.com/index.php/news/comments/iphone-3g-owners-report-cracks-in-plastic-casing/

Ikzelf ben ook “trotse” bezitter van een haarscheur bij de ingang van de hoofdtelefoon. Bijna niet te zien (kijk ook op de andere fora voor de voorbeelden), maar toch waard een oogje op te houden.

edit: www.tuaw.com toegevoegd

Ik ga nu even heel hard afkloppen....

Gelukkig niet!

[quote:9b97849a4a="JWB"]Ik ga nu even heel hard afkloppen....

Gelukkig niet![/quote:9b97849a4a]

Dat deed ik drie uren geleden ook nog. Daarna hield ik mijn iPhone HEEL goed tegen het licht, en ik heb daadwerkelijk wat barstjes. Ik hoop dat je inderdaad geen hebt, maar ik adviseer je het toch in de gaten te houden. De thread op macrumors groeit met de minuut met mensen die ze ook hebben… :x

[quote:5e405926de="petethefreeze"]Op verschillende fora wordt bericht over barsten in het backpanel van de iPhone 3G.

http://www.hardocp.com/news.html?news=MzM5OTUsLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE=
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/iphone-3g-owners-report-cracks-in-plastic-casing/

Ikzelf ben ook “trotse” bezitter van een haarscheur bij de ingang van de hoofdtelefoon. Bijna niet te zien (kijk ook op de andere fora voor de voorbeelden), maar toch waard een oogje op te houden.[/quote:5e405926de]

heb je n witte of zwarte?

[quote:96a8909550="Graphsic"][quote:96a8909550="petethefreeze"]Op verschillende fora wordt bericht over barsten in het backpanel van de iPhone 3G.

http://www.hardocp.com/news.html?news=MzM5OTUsLCxoZW50aHVzaWFzdCwsLDE=
http://www.ilounge.com/index.php/news/comments/iphone-3g-owners-report-cracks-in-plastic-casing/

Ikzelf ben ook “trotse” bezitter van een haarscheur bij de ingang van de hoofdtelefoon. Bijna niet te zien (kijk ook op de andere fora voor de voorbeelden), maar toch waard een oogje op te houden.[/quote:96a8909550]

heb je n witte of zwarte?[/quote:96a8909550]

Zwart

Hele gave website heb je trouwens… Complimenten, en je designs zijn ook erg mooi!

[quote:ce1a3b250d="petethefreeze"] Hele gave website heb je trouwens... Complimenten, en je designs zijn ook erg mooi![/quote:ce1a3b250d]

Dank je wel!!! Leuk om te horen! Doe m’n best he!! ga m weer eens updaten komende week dus check binnenkort voor meer!

kan je misschien ook eens een foto posten van de scheurtjes? Ik heb ze bij mij niet kunnen vinden maar het is erg moeilijk te zien!

Ik heb even wat foto's bekeken en sommige zien er vreselijk uit zeg! MacBook-topcase verhaal? Toch beschouw ik het als incidenten. Hoeveel zullen er inmiddels verkocht zijn? Zo was er ook een serie die DOA was. Misschien valt het allemaal wel mee.

[quote:ce8c2ef61e="Graphsic"] kan je misschien ook eens een foto posten van de scheurtjes? Ik heb ze bij mij niet kunnen vinden maar het is erg moeilijk te zien![/quote:ce8c2ef61e]

Mijn haarscheurtje is echt veel te klein om te fotograferen. Je ziet hem met het blote oog nauwelijks. Kijk maar eens naar de link bij MacRumors, daar staan een paar goede vergrotingen (op pagine 7 en verder). Ik been een beetje bang dat het door hitte komt. Het metaal zal wel meer uitzetten dan de backcase waardoor scheurtjes ontstaan.

Ik vind soms mijn iPhone ook best warm worden. Zelfs als hij niet aan de voeding thuis hangt.

Oei, dat is niet zo mooi :P Bij de macbook valt het onder de garantie...

[quote:9734863203="iDelano"]Oei, dat is niet zo mooi :P Bij de macbook valt het onder de garantie...[/quote:9734863203]

Ik wacht even af. Het scheurtje dat ik heb zou (als ik verkoper bij T-Mobile was) geen indruk maken. Ik kijk even wat de ontwikkelingen zijn. Het staat nu ook al op www.tuaw.com, dus er komt al steeds meer exposure. Misschien krijgen we zelfs te maken met een recall, als het een algemeen probleem is… :oops:

Moet ik mijn apple aandelen verkopen… :sealed:

Vanaf het moment dat Steve het over een plastic achterkant had kreeg ik al een zure smaak in m'n mond. Dit soort zaken verbazen me eerlijk gezegd niets meer, de kwaliteit van de beeldschermen van de iMacs is onder de maat, MacBooks hebben ook last van scheurtjes en ga zo maar door. Jammer, maar Apple kiest duidelijk voor de goedkope weg.

Ben benieuwd wat ze hier aan gaan doen.

[quote:8d45acfe36="G-Force"]Jammer, maar Apple kiest duidelijk voor de goedkope weg.[/quote:8d45acfe36]

Plastic achterkant heeft te maken met 3G ontvangst…

[quote:3ac60023f9="JWB"][quote:3ac60023f9="G-Force"]Jammer, maar Apple kiest duidelijk voor de goedkope weg.[/quote:3ac60023f9]

Plastic achterkant heeft te maken met 3G ontvangst…[/quote:3ac60023f9]
had dan voor het hele apparaat abs of kevlar versterkt kunstof gebruikt

[quote:91cd5689ac="JWB"][quote:91cd5689ac="G-Force"]Jammer, maar Apple kiest duidelijk voor de goedkope weg.[/quote:91cd5689ac]

Plastic achterkant heeft te maken met 3G ontvangst…[/quote:91cd5689ac]
Dat begrijp ik, maar dat hoeft niet te betekenen dat er na 2 weken ineens allemaal scheurtjes inzitten. Daar hebben andere plastic telefoontjes ook niet tot nauwelijks last van.

Ik vind het precies hetzelfde met de iMacs, waarom hebben de schermen van de 24"ers zoveel last van gele (soms bijna bruine) randen aan de zijkanten terwijl goedkope Dell schermen etc. daar ook geen last van hebben. Waarom slaat mijn MacBook na een korte periode inactief te zijn geweest nog steeds (ja nog steeds want de firmware update is allang geïnstalleerd) de eerste toetsaanslag over? Kom op, het is toch duidelijk dat de kwaliteit van Apple producten bij de minuut drastisch slechter wordt en ik vind dat Apple daar wat aan moet doen.

Mijn god,sommige van die "scheuren" zie je geeneens zonder vergrootglas,waar gaat het over..... :roll:

Waar gaat het over? Over scheuren die er niet horen te zijn, simpel zat. Daarbij zijn er zat foto's waar de scheuren WEL duidelijk te zien zijn.

Waarom zou ik (of wie dan ook) zoiets moeten accepteren?

[quote:60ca6488f0="Pete.Z"]Mijn god,sommige van die "scheuren" zie je geeneens zonder vergrootglas,waar gaat het over..... :roll:[/quote:60ca6488f0] kleine scheurtjes worden groot, en het hoort gewoon niet

zelfde als dat je geen nieuwe auto koopt met een sterretje in de ruit deze kunnen grote barsten worden :?

zolang die ster in de voorruit zit is het geen probleem. dat wordt het pas als je een ster op je grille hebt

Hmmmm. Ik denk dat ik toch maar even wacht met het aanschaffen van een iPhone. Scheurtjes, barstjes, slechte ontvangst, geel scherm; lijkt me dat de kinderziektes er nog uit moeten.

[edit] wow, het gaat hard. De thread op macrumors groeit met de minuut! Het is dus niet alleen de witte uitvoering, maar ook de zwarte heeft er last van. Bovendien mist iemand al zwarte verf van de randen. :frowning: Nu weten we meteen waarom de 3G de helft goedkoper is dan de eerste iPhone. [/edit]