Scheuren / Barsten in backpanel Iphone 3G

[quote:a4b3dcb79e="Eprom"]Hmmmm. Ik denk dat ik toch maar even wacht met het aanschaffen van een iPhone. Scheurtjes, barstjes, slechte ontvangst, geel scherm; lijkt me dat de kinderziektes er nog uit moeten.

Edit:

wow, het gaat hard. De thread op macrumors groeit met de minuut! Het is dus niet alleen de witte uitvoering, maar ook de zwarte heeft er last van. Bovendien mist iemand al zwarte verf van de randen. :frowning: Nu weten we meteen waarom de 3G de helft goedkoper is dan de eerste iPhone.

1. het “gele” scherm was een bewuste software instelling die Apple inmiddels gecorrigeerd heeft. Reden was dat het scherm van de eerste iPhone 1.0 te “koud” bevonden werd.

2. de iPhone 3G is niet goedkoper, maar wordt op een andere manier gesubsidieerd dan de iPhone 1.0.

Dit is geen bewuste slechte productie, want dat kan zelfs Apple aich niet veroorloven. Denk maar eens in wat een eventuele recall voor uitwerkingen heeft op de omzet en op de aandelenprijs.

En vergeet even niet,het merendeel van de iphones mankeert niks,maar daar start niemand een draadje over! :)

[quote:d647a5c5af="Pete.Z"]En vergeet even niet,het merendeel van de iphones mankeert niks,maar daar start niemand een draadje over! :)[/quote:d647a5c5af]

Ook geen last van traagheid?

[quote:652e1dc85c="Pete.Z"]En vergeet even niet,het merendeel van de iphones mankeert niks,maar daar start niemand een draadje over! :)[/quote:652e1dc85c]

gaap… :?
[cynisme aan]Dit is weer typisch zo’n amateurstatisticus antwoord: miljoenen mensen hebben een iPhone gekocht, een paar duizend daarvan hebben een account in een discussieforum en maar een paar hebben en iPhone met barsten… Dus hoeveel kunnen het nu zijn? Een heel klein percentage dus. [cynisme uit]

Kijk maar eens op MacRumors, daar ontdekken meer en meer mensen dat hun iPhone barsten heeft. En dat groeit al aan tot een grote groep. Je kunt er dus vanuit gaan overal mensen barsten in hun iPhone hebben, maar het dowmweg nog niet gezien of gecontroleerd hebben.

Het wordt een beetje oud en is achterhaald om automatisch alle klachten in een discussieforum als niet relevant te beschouwen. Wel eens van extrapolatie gehoord?

Eerdere problemen die in fora als eerste werden besproken en later gecorrigeerd werden (en waar ook niet iedereen last van had): gele schermen, eerste toetsaanslag bij MBP, wireless problemen bij AE en TC en zo kan ik nog wel even doorgaan.

edit: andere woordkeuze

[quote:c49960687a="petethefreeze"]Wel eens van extrapolatie gehoord?[/quote:c49960687a] Ja hoor. Als het aantal meldingen op MacRumors in dit tempo blijf groeien, staan er in het jaar 3253 ongeveer tien miljoen klachten over de iPhone. :innocent:

Ik heb er helaas ook gevonden, van de moment dat ze groter worden ga ik terug voor een nieuwe!

[quote:1f9482a00a="Pete.Z"]En vergeet even niet,het merendeel van de iphones mankeert niks,maar daar start niemand een draadje over! :)[/quote:1f9482a00a] Vergeet niet dat de 3G pas 2 weken (mondjesmaat) leverbaar is! Als er [b:1f9482a00a]nu[/b:1f9482a00a] al zoveel klachten zijn is het wel degelijk een structureel probleem.

Ik heb een poll opgezet op MacRumors.com. Daar heeft inmiddels 1 op de 5 iPhone 3G bezitters scheuren. Is welliswaar nog geen statistisch relevante populatie (65 mensen), maar de trend is duidelijk..

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=534692

[quote:25e0ee4996="petethefreeze"]is nog geen statistisch relevante populatie[/quote:25e0ee4996] Statistisch relevant zal het resultaat nooit worden. Daarvoor zul je een aselecte steekproef onder iPhone-bezitters moeten doen.

[quote:145be20a0f="Esquare"][quote:145be20a0f="petethefreeze"]is nog geen statistisch relevante populatie[/quote:145be20a0f] Statistisch relevant zal het resultaat nooit worden. Daarvoor zul je een aselecte steekproef onder iPhone-bezitters moeten doen.[/quote:145be20a0f]

Nee hoor. We hebben het hier niet over een heterogene populatie zoals bijvoorbeeld bij meningen over politiek e.d. het geval is. Dit is zo aselect als het maar kan en hoeft. Je zult geen andere uitkomst krijgen als je op straat mensen aanhoudt en hun iPhones bekijkt.

Je kunt ervan uitgaan dat de populatie telefoons bij de gebruikers van macrumors dezelfde eigenschappen heeft als die van de rest van de wereld. Je hebt hier dus alleen met aantallen te maken, en niet met demografie. Bovendien is macrumors erg internationaal (de bezitters die zich tot nu toe gemeld hebben kwamen voornamelijk uit Europa, straks wordt USA wakker).

[quote:d47a3c90fb="petethefreeze"][quote:d47a3c90fb="Esquare"]is nog geen statistisch relevante populatie[/quote:d47a3c90fb] Dit is zo aselect als het maar kan en hoeft. [/quote:d47a3c90fb] Nope. Want die berichten op MacRumors werken als een magneet op mensen die gaan googlen op 'iPhone cracks'. En dan is het dus geen heterogene populatie meer. Je kunt bovendien op geen enkele manier testen of er niet mensen zijn die heel vaak op Ja klikken.

[quote="Esquare"][quote:5fb99543f5="petethefreeze"][quote:5fb99543f5="Esquare"][quote:5fb99543f5="petethefreeze"]is nog geen statistisch relevante populatie[/quote:5fb99543f5] Dit is zo aselect als het maar kan en hoeft. [/quote:5fb99543f5] Nope. Want die berichten op MacRumors werken als een magneet op mensen die gaan googlen op 'iPhone cracks'. En dan is het dus geen heterogene populatie meer. Je kunt bovendien op geen enkele manier testen of er niet mensen zijn die heel vaak op Ja klikken.[/quote:5fb99543f5]

Daar heb je me… Je hebt gelijk, alhoewel je bij MR maar één keer kunt klikken op een poll (als je meerdere accounts hebt natuurlijk wel).

Blijft lastig hoor, die webpolls. Maar dat er [i:998017255c]iets[/i:998017255c] speelt, is duidelijk.

Ik heb ook een scheurtje gevonden en wat nu? Naar apple center en nieuwe halen? of?

Iemand een oplossing? Wat lijkt jullie het beste?

Je moet er rekening mee houden dat dit een Emerging Issue wordt bij Apple. Mijn ervaring bij Apple, toen ik nog werkte voor AppleCare, is dat zulke issues zeker worden opgelost.

Het lijkt mij persoonlijk niet slim om op dit moment te gaan ruilen voor een vervangend toestel. Zolang deze issue niet compleet resolved is, zal je uiteindelijk naar huis gaan met een nieuw toestel met waarschijnlijk dezelfde issue.

Het is jammer dat deze kinderziektes bestaan, maar ik maak mij er geen zorgen om. Apple lost dit op =)

[quote:3738181cdf="petethefreeze"]Ik heb een poll opgezet op MacRumors.com. Daar heeft inmiddels 1 op de 5 iPhone 3G bezitters scheuren. Is welliswaar nog geen statistisch relevante populatie (65 mensen), maar de trend is duidelijk..

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=534692[/quote:3738181cdf]
Het percentage blijft nu redelijk stabiel; rond de 15%.

[quote:2142e2444f="tijnxcanxfly"] Het lijkt mij persoonlijk niet slim om op dit moment te gaan ruilen voor een vervangend toestel. Zolang deze issue niet compleet resolved is, zal je uiteindelijk naar huis gaan met een nieuw toestel met waarschijnlijk dezelfde issue. [/quote:2142e2444f]

exactly, precies dat is al met een aantal mensen op MacRumors gebeurd. Kregen een nieuwe, maakten hem open in de winkel en had toen al scheurtjes…

En hoe voorkom je die barstjes?? door hem niet direct in je broekzak te dragen?

Dat wordt dus een hardcase verpakking er omheen.

dat van die hardcase weet ik zonet nog niet aangezien het dus aan de warmte kan liggen en hij is een hardcase minder makkelijk zijn warmte kwijt kan

Zie ook [url]http://www.iphoneclub.nl/9643/zirkonium-de-oorzaak-van-scheuren-in-iphone-behuizing/[/url]