schijf 1 onbekend niet geinitialiseerd niet toegewezen

help goeie morgen :( ik heb sinds kort een nieuwe harde schijf van maxtor erbij van 120 gb ik heb die al een tijdje gebruiktmaar ivm problemen op mn andere harde schijf heb ik windows xp óok op de 120 gb gezet in de hoop dat dit beter zou lopen nou dat was dus niet zo het is allemaal mislukt en nu lijkt mn 120 gb leeg te zijn en hij word niet meer herkent ofzo er staan dus ge gevens bij als dit schijf 1 onbekend niet geinitialiseerd niet toegewezen (deze computer - beheer enzov) ik weet nu dat ik em moet initialiseren maar daar veranderd niks mee

ik heb al ff op het forum gezocht maar ik kon eigenlijk niet vinden wat ik zocht
ik hoop dat harte dat er iemand is die me wil helpen want ik weet me geen raad :frowning: :frowning: :frowning:

thanks! bye bye

Zo te lezen heb je een computer met Windows erop?

Heb je de jumperinstelling gecheckt? Niet dat ze allebei op master staan bijvoorbeeld. Als je de jumpertjes goed hebt staan, en hij doet het nog niet goed moet je denk ik even in de bios kijken, of de nieuwe hd met de nieuwe XP die je wilt gebruiken in de bios als master staat.

Misschien is het trouwens handiger om eerst even in de bios te kijken, kost iets minder moeite en misschien is het daarmee opgelost :wink:

Succes ermee!

thanks voor je hulp!!!

euuhh zou je een beetje extra uit leg kunnen g even over hoe en ik waar ik precies moet kijken??
bios weet ik te vinden, en waar moet ik dan precies naar kijken? en van jumpers ofzo heb ik nog nooit gehoord! ( terwijl ik dacht dat ik al het 1 en anders wist haha maar nieuwe harde schijven is nog nieuw voor me!)

:smiley:

Ik weet het zo niet precies, maar er moeten ergens instellingen staan over hardware. De harde schijf bijvoorbeeld, maar ook cdrom spelers. Hij herkent 2 harde schijven als het goed is, je kunt hierachter instellen of hij "master" (dat moet de nieuwe dus zijn) of "slave" moet zijn.

nou dat kan ik helaas niet voor elkaar krijgen want bij mij staat master en slave eerst, en daaráchter de schijf, en ik kan dan wel op enter drukken en dan alleen auto en manual verandere, van schijf veranderen lukt me niet, als ik dan op enter druk dan zegt ie Detecting hard drive... dus ja lastig allemaal......... :( :(

maar ik moet dus die schijf geinitialiseerd zien te krijgen…

[quote:8c6190b9fa="wietske"] en van jumpers ofzo heb ik nog nooit gehoord! ( terwijl ik dacht dat ik al het 1 en anders wist haha maar nieuwe harde schijven is nog nieuw voor me!)[/quote:8c6190b9fa]Je meldt inderdaad niet eens wat voor schijf het precies is. ATA, SATA, noch wat voor controller er op het moederbord zit. Je zou ook beide schijven eens op CS (cable select) kunnen zetten. En bedenk dat de master aan het eind van de kabel zit en de slave op de stekker in het midden. Heb je al eens gegrasduind op [url=http://gathering.tweakers.net/forum]tweakers.net[/url]? Je zit hier immers op een Apple-forum. Leestip: [img:8c6190b9fa]http://www.quepublishing.com/ShowCover.asp?isbn=0789734044&type=a[/img:8c6190b9fa]

Een dikke kluif, maar wel een van de beste hardwareboeken die ik ken.