Schijf formatteren met behoud van 'users'?

Ik wil mijn opstartschijf even volledig formateren.. Bestaat uit 2 partities en wil er 1 van maken, maar de instelling van de vershillende users zou ik zo veel mogelijk onveranderd willen houden. Is dat mogelijk en zo ja, wat moet ik dan 'back-upen' of moet er iets anders gebeuren.. Ook vraag ik me af hoe ik mijn e-mails kan bewaren en herstellen na het formatteren.

Dank :slight_smile:

De map users op jouw Harde Schijf bevat al je emails, muziek, bestanden, filmpjes etc. etc. etc. Als je deze op een externe disk opslaat en later terugplaatst is alles weer hersteld.[/list]

Heb ik al is eerder geprobeerd maar toen waren de 'privileges' volledig in de war. Dus wil nu gewoon de users aan maken en vervolgens de prefs, mails, etc terug plaatsen...

Je kunt deze mappen m.b.v. carbon copy cloner of rsync X copieëren naar de andere HD en dan weer terug dan blijven de rechten wel intakt.

Suc6

Ah, dat klinkt handig.. Zal er is naar kijken, want dat zou inderdaad toch wel het makkelijkst zijn.

Carbon Copy Cloner is echt super, gewoon echt de volledige inhoud van je systeemschijf naar een externe hd kopieren, later terugzetten, en ALLES werkt gewoon als voorheen!

En…exitera gratisj!!!

iBackup anders?

Gewoon kopiëren is inderdaad niet goed genoeg. Niet alles wordt mee-gekopieerd en permissies kloppen naderhand vaak niet meer. Klonen of backuppen met programma's als SuperDuper! e.d. is de beste optie. :roll: