Schijf wordt niet meer geacepteerd na verkeerd verwijderen

Beste Forumleden,

Ik heb nogal een lastige HD die soms niet in 1 keer pakt dus soms moet ik de schijf aan en uit doen voor hij herkend wordt (externe iomega schijf usb). Nu heb ik de schijf perongeluk uitgedaan terwijl hij eindelijk wel herkend was!

Met als gevolg: waneer ik de schijf nu koppel aan mijn macbook pro dan laad hij de schijf wel en je ziet 'm ook verschijnen in de finder maar vervolgens krijg ik dit venster:

[img]/uploads/community/bd0e2d623bb05ad62163354a4f4c7ec427ae2c83_0.png[/img]

En kan ik helemaal niet meer verder met de schijf ondanks hij de schijf wel herkend!
Ik heb de schijf geprobeerd aan mijn oude macbook te koppelen en daar werkt hij wel!
Hoe herstel ik mijn fout zodat mijn schijf weer wordt herkend op mijn macbook pro ?

Met vriendelijke groet,

Macaddict

Misschien moet je wat geduld hebben vanwege de laatste zin uit die mededeling?
Verschijnt hij wel in Schijfhulpprogramma?

Ik wacht 15 min dat lijkt mij wel voldoende ...?

Ja, dat lijkt mij ook wel genoeg, hoewel je blijkbaar geen voortgang kan zien in het herstelproces...

Meh, ik had als oplossing een andere computer willen aandragen. Ik heb de fout ook weleens gehad en daarbij hielp het als ik de schijf eerst aan een andere computer hing om hem vervolgens weer aan de eerste computer te hangen om een fout als deze te voorkomen.

Wat ik even zou proberen is de schijf te koppelen op je oude MB, zodat hij wel herkend wordt. Herstart je nieuwe MBP even (dat lost soms de meest rare dingen op...) en koppel dan de schijf weer op de MBP. Lukt dat?

Nee en op de oude macbook wordt hij wel herkend op die nieuwe ook wel alleen geeft hij lijkt het wel onnodig een foutmelding. Ik snap er geen bal van want de schijf is zeker niet kapot ??

heb je de schijf ontkoppelt , voeding usb bij mij hielp dat vaak , [url=http://www.onemorething.nl/community/topic/externe-hd-word-niet-meer-door-de-mac-gelezen]klik[/url]

mmm ikdenk dat het iets in het systeem is die de schijf gewoon niet meer accepteerd want ookal zou het een voedings probleem zijn waarom zou mijn oude macbook hem wel herkennen dan?

Heeft iemand nog tips graag ?

Zie je de schijf ook niet aan de linkerkant in Schijfhulpprogramma* opduiken?

*(te openen via Programma's/Hulpprogramma's)

Nee gebeurt niks !

Ik vind het maar een raar probleem op me oude macbook van 4 jaar oud herkend hij de hd wel gewoon... of nouwja gewoon afentoe dan. Als hij eenmaal wordt herkend na een paar keer proberen blijft hij wel gewoon aan.