schijfcontrole welk programma?

Ik heb een ibook 600mhz en wil een keer mijn schijf controleren op fouten. Je hebt bijvoorbeeld norton systemworks, maar ik ben geen liefhebber van norton binnen MacOsX.

Vragen:

1. Wat is een goed programma voor schijfcontrole?
  2. Wat is een goed programma om “spyware” te verwijderen?

:apple: Robsappeltjes :apple:

ik gebruik DisWarrior 3, bevalt goed. Ik denk dat het werkt, maar ja "you'll never know"

Idd je weet maar nooit. Ik heb diskwarrior al geprobeerd maar kan het alleen niet gebruiken. De geselecteerde schijf is tevens het opstartvolume :?

:apple: Robsappeltjes :apple:

Als je het opstartvolume wilt controleren met DW, moet je van de schijf opstarten.(appeltje C).

[quote:090271994c="Torz"]Als je het opstartvolume wilt controleren met DW, moet je van de schijf opstarten.(appeltje C).[/quote:090271994c]

dat wilde ik ook net zeggen! :lol:

Je schijf controleren op fouten klinkt als een hardwarecheck. Zat er bij je PB geen hardwarecontrole CD? DiskWarrior doet dat ook niet. Die controleert en herstelt je diskdirectory. Voor een echte hardwarecheck heb de [url=http://www.micromat.com]drive10 of TechTool[/url] nodig.

Lees ook de T&T pagina voor meer info.

[quote:1ab83673b6="Robsappeltjes"]2) Wat is een goed programma om "spyware" te verwijderen?[/quote:1ab83673b6]

En om je tweede vraag te beantwoorden: Op dit moment zijn er zeer weinig tot geen spywareprogramma’s voor Mac OS X. Het is in ieder geval niet duidelijk welke programma’s spyware bevatten. Hier vind je twee programmaatjes die eventuele spyware kunnen detecteren, maar het is zeer sterk de vraag of je ze hebt. Kijk ook eens bij de ervaringen van gebruikers bij de betreffende programma’s. MacScan is op dit moment niet te gebruiken, het is wachten op een nieuwe Public Beta, maar Aladdin Internet Cleanup zou ik niet aanraden, daar schijnen nogal wat problemen mee te zijn en 30 dollar, tja… :? MacScan heb ik in het verleden wel eens gedraaid, nooit resultaat gehad, maar het zorgde niet voor problemen met het systeem. :slight_smile:

[halftopic mode]Zou het niet handig zijn een vaste link in het menu te zetten naar de T&T pagina?[/halftopic mode]

Dat lijkt me ook Deskman! 8)