schijfhulp prog. loopt vast

Twee vraagjes.

Ik wil een externe schijf opnieuw formatteren zodat hij ook geschikt is voor Windows PC’s. Hoe?
Als ik schijfhulpprogramma opstart dan loopt het spontaan vast. De enige manier om hem het zwijgen op te leggen is geforceerd stoppen. Computer opnieuw starten heeft geen effect. Wat kan ik hieraan doen?
[img:fcd5fbd8a4]http://www.kriebel.nl/macosx/fout.jpg[/img:fcd5fbd8a4]

Volgens mij moet je dan je externe schijf als windows schijf formateren mits het een firewire schijf is kan dan zowel de mac als de pc m zien, kortom een mac kan wel een pc geformateerde FW schijf zien maar een pc geen mac geformateerde FW schijf normaal zij bij de externe drive een installer cd waarmee je kunt kiezen op welke manier je m wilt formateren , wat betreft het probleem met diskutility, , altijd ff bevoegd heden herstelen , desnoods ff opstarten van je orig installer cd/dvd en daar van de schijfhulp draaien, en je kunt ook nog ff diskwarior of techtool pro je schjijfen laten nakijken / repareren, succes

Ik heb gemerkt dat als ik de exetrne schijf niet aansluit, schijfhulprogramma wel werkt. Zodra ik de schijf aansluit (Firewire) hij meteen vastloopt. Ik kan de externe harddisk wel gewoon benaderen en gebruiken. Ik heb de bevoegdheden (van mijn interne harddisk) hersteld, maar dit heeft verder geen effect. Ik heb geen programma bij de externe schijf (die nu als structuur Mac OS Uitgebreid (HFS+) heeft) opnieuw te formatteren. Als ik hem aansluit op een Windows notebook, dan hoor je hem wel klikken, maar ik kan hem niet benaderen om hem te formatteren. Kortom, heeft iemand nog een briljante ingeving om dit probleempje op te lossen?