Schijfkopie maken ?

Als ik het proggy schijfhulpprogramma van de opstart schijf gebruik, en de HD selecteer waarvan ik een kopie wil maken, komt er een popup venster met bewaar Disk0 (of wat voor naam ik het ook wil geven) ik kan echter geen kopie maken omdat dat de opstart schijf is.

Als het zelfde wil doen maar opstart met OS Install schijf dan kan ik dit niet doen, tenzij ik een nieuwe map aanmaak en dan de HD kies, wat mis ik hier ???

:finderoud:

Carbon copy cloner kan dit perfect!

[quote:ccbbf121b8="Martiniman"]Carbon copy cloner kan dit perfect![/quote:ccbbf121b8]

Kun je dan ook daarmee op een HD waar al bestanden op staan, zonder die te verliezen een clone maken ???

:finderoud:

Ja, je kunt een diskimage maken van je hd, op diezelfde hd, maar ook de hele zwik in een andere map laten zetten. Mocht er iets crashen, en wil je de hele meuk terugzetten, dan doet CCC dit zo dat OSX ook weer netjes werkt.

Welke versie moet je gebruiken bij OSX 10.4.4 Als ik een kopie maak van het System en applications weigert de MAC om van deze kopie (externe firwire) op te starten. Voorheen met OSX 10.3.9 was dit geen enkel probleem

Versie 2.3 zou prima moeten werken. Er zal meer voor nodig zijn om een opstartbaar systeem te krijgen dan alleen datgene selecteren wat jij gedaan hebt. Een volledige kloon zal zeker helpen.

Probeer anders ook eens de Demo van SuperDuper!, de demo kan gratis klonen, werkt perfect. Ikzelf heb de volledige versie en werk er al jaren met plezier mee. :roll: