Schijven delen

Hallo, ik heb beneden m'n eMac staan en boven een Xp-bak. Ze zitten op een netwerk via een router. Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om de schijven (vast of verwisselbaar) van mijn Mac, te delen met de windhoos-bak. Ik heb me de pleuris gezocht, maar kon geen duidelijk antwoord vinden hierop.

PcMacLan misschien op de windows installeren en dan moet het heen en weer werken. :wink:

Je bent niet helemaal duidelijk. Zien ze elkaar wel? Werkt de standaard bestandsdeling? (Systeemvoorkeuren=>delen?) In ieder geval moet het mogelijk zijn de "publiek-map" te sharen met iedereen. Ga maar eens stoeien en vergeet niet de firewalls van je mac en pc aante passen, anders gooit ie je poorten dicht.

succes

Installeer effe RendezVous (pardon, Bonjour) for Windows. Ga dan naar Internet-Explorer en roep het Bonjour menutje op. Dan kan je links je Mac schij (wel de gedeelde thuismap) zien.

Het is me i.d.d. wel gelukt om mijn thuismap te sharen. MIjn vraag is echter of ik bijvoorbeeld verwisselbare schijven zoals cd's en DVD's kan delen vanuit mijn Mac. Zodat ik de DVD die ik beneden in mijn Mac heb zitten, boven vanaf mijn pc kan bekijken.