Schokkerige muisbewegingen in Mac OS 9.2

Ik vind het bij wijze van retrogevoel leuk om met :apple: Mac OS 9 te werken en ik heb hier dan ook een aantal geinige oude apps onder geïnstalleerd. Ook draaien er veel spellen nog onder 9. 9 Neemt weinig geheugen in en is simpel, alleen is het niet zo stabiel. Het is wel ontzettend snel, veel sneller dan bijv. Mac OS 10.2, 10.3 komt er aardig 'in de buurt' qua snelheid.

Na het installeren van een MacMice TheMouse driver (2 puzzelstukjes, 1 in Extensies en 1 in Regelpanelen) kreeg ik ineens last van schokkerige muisbewegingen. :cry: Ik heb deze driver-onderdelen nu weggehaald en opnieuw gestart, het gaat even goed, maar als ik bv. 5 minuten in OS 9 werk (dus niet in Classic mode) begint hij weer te haperen. Het ligt niet aan de muis, want als ik een knop indruk en op het bureaublad vakjes trek (selecteren) beweegt ie ineens niet schokkerig. Iemand een idee? :roll:

Ik kan nu ook geen rechtermuisknop en scrollwiel gebruiken!@)#$%&* zou het nodig zijn om daarvoor heel OS9 er opnieuw op te zetten? :finderoud:

Heb je deze problemen ook met een orginele Apple-muis?

Helaas heb ik geen originele Apple muis bij mijn iBook. De muis die ik gebruik is een klein grijs optisch muisje, er staat op "Mini Optical Mouse". Onder Mac OS 10.3 werkt hij perfect en onder 9 ook even, maar na een aantal minuten begint 'ie te schokken onder 9.

De trackpad van de iBook werkt dan gewoon nog vloeiend. Het ligt ook niet aan het oppervlak waarop de muis ligt.

(Ik had een TheMouse, maar deze ging kapot, klikken werkte niet meer, teruggebracht, voor het geld een iMic gekocht, die had ik toch al nodig).

Klink als een 'driver' probleempje. Misschien geen goede ondersteuning voor die muis.

Hmm.. ik heb het even met de Logitech muis geprobeerd, en die schokt niet onder 9. Later de kleine muis er weer ingeprikt en nu doet deze het ook goed.

Alleen nog geen rechtermuisknop en scrollwiel in OS 9ÔÇŽ misschien is dat ook mogelijk met een soort algemene driver?

Kan je niet die driver nog een keer van internet downloaden dan?

Het muisje heeft geen eigen drivers, naar ik weet, er staat op "Mini optical mouse"