Schone installatie en upgrade

Ik heb een Imac van eind 2009 met bijpassende installatie-dvd, ik denk osx 10.6.
Nu wordt er a.s. donderdag een nieuwe harde schijf, een ssd-schijf, in mijn imac gezet in de plaats van de huidige harddisk.
Ik wil een schone installatie op de nieuwe ssd-schijf. De volgende vraag:

Kan ik voor de installatie de oude installatie-dvd van 2009 gebruiken en na de installatie via "Software update" de osx upgraden naar Lion Mountain?

Ik heb Time Machine, maar wil de installatie liever niet via Terugzetten doen, dus een echte schone installatie.

[mod name=Hansi2124 url=/profiel/hansi2124]Topic hoort niet thuis in subforum One More Thing (wat alleen gebruikt dient te worden voor topics welke gaan over deze site, podcast of app van OMT). Daarom verplaatst naar dit subforum.[/mod]

Maak een Time-machine back-up, heb je dat gedaan doe je de installatie-cd erin. Start de iMac opnieuw op en houd daarbij alt ingedrukt. Dan krijg je een keuze menu van schijven kies daaruit de installatie-cd. Als je dan in de installatie-cd zit moet je eerst bovenin het kopje hulpprogramma's selecteren en kies daaruit schijfhulpprogramma. Vanaf hier kun je de schijf die je wilt leeg wil maken en daar een schone installatie op wilt wissen. Dan sluit je schijfhulpprogramma en ga je door met de installatie kies tijdens de installatie wel de goede schijf voor jou dus die SSD. Als de installatie voltooid is start de iMac op en heb je weer een schone installatie. Op dan te upgrade moet je Mountain Lion kopen in de Mac Appstore en volg je ook hier weer de instructies. En voilà daar is je schone nieuwe iMac met Mountain Lion.

Begrijp ik uit dit antwoord, dat je bij een clean install altijd eerst met de originele installatie dvd moet beginnen?
In mijn geval zou dit betekenen, eerst Leopard, dan Snow Leopard en daarna pas Mountain Lion.
Kan ik niet een installatie dvd maken van Mountain Lion en die rechtstreeks installeren?