Ik heb een maand of twee een Mac Mini gekocht. Maar ik kom regelmatig bestanden tegen van de vorige eigenaar … Nu wil ik een schone installatie doen maar als ik mijn Leopard 10.5 CD-Rom er in doe dan werpt hij hem weer uit ?..? De eerste keer dat ik hem er in stopte kwam er een Finder venster met de app. van Leopard, Files, etc. Ik heb toen op Leopard geklikt, toen kwam er Herstart en dat heb ik ook netjes gedaan. Maar toen hij automatisch weer opstarte wierp hij de CD-Rom uit en gebeurde er helemaal niks ? :o
Ik heb nu de C toets in gehouden toen deed hij het weer : opstart scherm blabla. > opnieuw opgestart > wierp hem weer uit ( ook C toets ingehouden) > opnieuw erin geduwd > wierp weer uit
[quote:aa2a68d0e5="IJurriaan"]Er hoort officieel 10.4.3 Panther bij maar mijn vader heeft een CD-Rom van Leopard 10.5. Maar weet iemand een antwoord op mijn probleem ?[/quote:aa2a68d0e5]
Tenzij die van je pa ook voor een mac mini is gaat het niet zomaar werken.
Tsja, je kunt nu wel damn zeggen, maar je bent de zoveelste hier die het over een 2e hands Mac heeft, waar hij kennelijk niet de originele cd/dvd bij heeft gekregen.
Dat wordt n.l. als één pakket verkocht door Apple, en géén van die OS versies werkt op een andere Mac (ook niet als het het zelfde model is)
(ik hoef toch niet uit te leggen waarom Apple dat doet zo he?)
De vorige eigenaar heeft op zijn beurt niets aan die schijven, dus kan hij ze net zo goed meegeven met de Mac.
[quote:d10510f8f3="hendrik ijzerbroot"]En anders zul je gewoon zelf het OS moeten kopen.[/quote:d10510f8f3]
De Retail dus.
Maar nog beter is om een Familypack te kopen.
Dan heeft jouw familie daar ook nog wat aan.