Schoolopdracht: website in Dreamweaver

Ik moet een website voor school maken in Dreamweaver. Ik heb mijn opdracht gekregen en Dreamweaver gekocht via een school site. Ik veronderstel dat ik wel nog af en toe een vraagje ga hebben en dus open ik nu al een topic.

Ik heb nu mijn eerste pagina ‘ontwikkeld’. Ik heb een pagina gemaakt en dan ‘vorm’ gegeven via een .css-bestand. Daar heb ik dan de verschillende opmaakprofielen in gemaakt. Ik heb dan beide bestanden bewaard, maar … als ik een pagina probeer in een browser geeft hij geen css weer! Dat is erg frustrerend. Ik weet niet wat ik vergeet, kan iemand me helpen?

Heb je je css al gekoppeld aan je (x)html? Zo niet, dan moet je tussen je <head> en </head> in je (x)html hetvolgende zetten

<link rel=“stylesheet” type=“text/css” href=“intro.css” />

Nu, achter href moet de juiste locatie staan van jou css bestand.
Staat het in dezelfde map als je (x)html, dan is het zo goed, staat jou (x)html in een map hoger, of jou css in een aparte map (beter gezegd) moet je er “mapnaam/” voorzetten, dus zo:

<link rel=“stylesheet” type=“text/css” href=“mapnaam/intro.css” />

Dit staat er standaard:

<html>
<head>
<title>Praktische info</title>
<meta http-equiv=“Content-Type” content=“text/html; charset=iso-8859-1”>
<style type=“text/css”>
<!–
@import url("/interface/opmaakwebsite.css");
a:link {
color: #0066FF;
}
a:visited {
color: #0066FF;
}

</style>

Oeh dit is me wat onduidelijk, vooral die @!

Ik zou je aanraden om te kiezen, css in je html, of apart in een css file…
Dus of alles tussen
<style type=“text/css”>
</style>

ofwel dit in je head tag:
<link rel=“stylesheet” type=“text/css” href="/interface/opmaakwebsite.css" />

[quote:6519cf81db="DEform"]Oeh dit is me wat onduidelijk, vooral die @![/quote:6519cf81db] de [url=http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/cascade.html#at-import]@import[/url] is gewoon conform de CSS2 specificaties van de w3c.

volgens mij moet je jou link niet beginnen met een ‘/’.
Dus:

[code:1:6519cf81db]
@import url("interface/opmaakwebsite.css");
[/code:1:6519cf81db]

[quote:b9b27fad8e="Target"][quote:b9b27fad8e="DEform"]Oeh dit is me wat onduidelijk, vooral die @![/quote:b9b27fad8e] de [url=http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/cascade.html#at-import]@import[/url] is gewoon conform de CSS2 specificaties van de w3c.

volgens mij moet je jou link niet beginnen met een ‘/’.
Dus:

[code:1:b9b27fad8e]
@import url("interface/opmaakwebsite.css");
[/code:1:b9b27fad8e][/quote:b9b27fad8e]

dat hangt af van de locatie van zijn css betand, maar het is inderdaad een simpel gemaakte fout en zo zomaar ineens de oplossing kunnen zijn.

[quote:2a65a80801="Strifer"]dat hangt af van de locatie van zijn css betand, maar het is inderdaad een simpel gemaakte fout en zo zomaar ineens de oplossing kunnen zijn.[/quote:2a65a80801] Het is toch zo dat als een css bestand in de zelfde map zit het als volgt aangeroepen moet worden: [code:1:2a65a80801] @import url("layout.css"); [/code:1:2a65a80801]als het een in een map zit: [code:1:2a65a80801] @import url("map/layout.css"); [/code:1:2a65a80801]en als het een map hoger zit: [code:1:2a65a80801] @import url("../layout.css"); [/code:1:2a65a80801] Als ik een test opstelling maakt, dat kan firefox het .css-bestand niet vinden als het begint met een '/'. (dit is lokaal getest)

hey bedankt voor de hulp. Ik heb het eigenlijk opgelost door de css in dezelfde map te gooien als mijn pagina's. Alleen hoop ik dat hiermee de opdracht niet verdraai. Ik dacht dat het .css-bestandje in een andere map moest (namelijk de map interface).

Ik heb nu wel nog aan iets anders zitten denken. Ik heb nog een praktisch probleem qua layout. Maar ik denk dat ik eerst mijn lector ga mailen en vragen of ik mag afwijken van mijn ontwerp. Alvast bedankt voor de hulp.

Dreamweaver is juist erg handig voor dit soort dingen, zolang je maar vanuit DW blijft werken. Op het moment dat je een css (met attach stylesheet) aan je document linkt en je verplaatst daarna dat document in de filebrowser van Dreamweaver dan worden de links in de pagina's die hij gebruikt vanzelf bijgewerkt. Dat geld ook voor alle andere in de site gelinkte pagina's, plaatjes en andere onderdelen.

Inplaats van je lector bellen zou ik maar eens een quickstart van Dreamweaver lezen…

Ik heb een 'eerste versie' van mijn site online gezet. [url=http://users.pandora.be/meirschman/radiologie/]Klik![/url] Ik zou wel graag die buttons aanpassen. Is het mogelijk om die aan te passen? Die zitten standaard bij Dreamweaver. Alleen verschilt de kleur een klein beetje van het logo. Ik wil dus gewoon 'het blauw' aanpassen. Iemand een idee?

Die buttons zijn Flash-buttons :?

Je logo aanpassen is denk ik makkelijker :wink:

(gewoon het plaatje vervangen)