Schoonmaakalcohol in HP hx2110 laten vallen...

Ik weet dat dit forum voor de ipod hier niet voor bedoeld is. Maar ik heb een HP HX2110 nou wou ik hem vanavond schoonmaken met alcohol en zat nog een bodempje in nou laat ik hem perongeluk op men pda vallen en als ik het scherm aandoe dan zie ik allemaal vlekken aan de binnenkant (alcohol dus in het apparaat gelopen) mijn vraag is hoe krijg ik dit weer goed?

[mod:d4f6bbe7c1=“iRuben”]Titel aangepast…[/mod:d4f6bbe7c1]

Maandag rond openingstijd voor de winkel staan en een nieuwe aanschaffen.

Misschien zou je het apparaatje kunnen laten drogen maar vloeistof gaat eigenlijk altijd roesten. Roest hij nu niet, dan is het wel over 3 weken.

Jammer, snap dat je graag een ander antwoord zou willen hebben.

opzich is alcohol niet zo heel schadelijk, als het een hoog percentage heeft.

Gewoon even netjes op een warme plek legge, lieft in de zon en dan kijken wat hij er na doet.

Heb het vlekkerige ooit gehad met een notebook scherm door oordopjes, trok na een tijdje weer bij.

En anders toch naar een winkel

gewoon een paar dagen warm weg leggen zodat die goed kan drogen en dan pas aan zetten niet eerder!!!

Als het alcohol van een hoog percentage is dan roest het toch niet? :roll:

Ja en dus NIET in de zon :P Gaat ie beetje stuk van ;)

[quote:a69ffc66b4="robbie8"]Als het alcohol van een hoog percentage is dan roest het toch niet? :roll:[/quote:a69ffc66b4] Inderdaad. alcohol zorgt niet voor roest en het voordeel is dat het sneller verdampt. Maar omdat er ook bijna altijd een beetje water in zit zou ik een dagje langer wachten met aanzetten.

Ik zou de titel van je topic toch even veranderen. Niemand weet nu in eerste instantie waar het over gaat. Ik weet dat je graag wilt dat iedereen het leest, maar de ervaring leert dat de meeste mensen de topics toch wel lezen. En die hoofdletters zijn m.i. ook niet echt nodig, toch? :lol:

Nu weer on-topic: niet in de zon leggen!!!

in een warme plaats leggen (niet al te vochtige plaats) en een dag of 3-4 wachten (1-2 dagen langer wanneer vlekken verdwenen zijn) NIET in de zon

[quote:078dc45285="BartSmakman"]Misschien zou je het apparaatje kunnen laten drogen maar vloeistof gaat eigenlijk altijd roesten. Roest hij nu niet, dan is het wel over 3 weken.[/quote:078dc45285]

Niet perse: ik heb mij Canon A80 eens in de sloot laten vallen (zo een met kroos en eenden :frowning: ) en heb 'm er in 3 seconden uit weten te krijgen. DIRECT de batterijen eruit. Daarna uitgeschud, en DRIE weken in de buurt van de verwarming laten liggen met alle deurtjes open. En hij doet het nog
Dat was een jaar en 3 maanden geleden en heb er ondertussen alweer 4000 fotos mee gemaakt.

DUS geen spanning erop totdat er absoluut zeker geen vocht over is.

Overigens ben ik het eens met anderen dat alcohol in deze geen vocht is. Maar de aanpak lijkt me identiek.

[quote:e7c069f795="BartSmakman"]Maandag rond openingstijd voor de winkel staan en een nieuwe aanschaffen.

Misschien zou je het apparaatje kunnen laten drogen maar vloeistof gaat eigenlijk altijd roesten. Roest hij nu niet, dan is het wel over 3 weken.

Jammer, snap dat je graag een ander antwoord zou willen hebben.[/quote:e7c069f795]

Uhh alcohol roest niet hoor…

alleen ijzer roest :?

Nog een wilder en leuker verhaal: Bij een vriendin van me was ingebroken. En natuurlijk was haar Powerbook ook weg. Damn. Tot ze een aantal weken later een zilveren ding in de tuin tussen de bossen zag liggen. Je snapt het al...

Een week laten drogen en het is echt waar: de Powerbook werkt er nog steeds op.
De buitenkant is behoorlijk beschadigd door het avontuur,
maar de bak gaat nog steeds mee op tour en werkt naar behoren :smiley:

Echt waar…

Nou ik heb hem op de kop laten drogen en een paar keer aan de zijkant gedrukt zodat het eruit liep, de bel die erin zat is er uit en het scherm is helemaal schoon, alleen als je hem aanzet zie je van binnen nog goed de donkere vegen (alcohol 96% gedenatureerd) , dus ik denk nog ffies laten drogen en hij is hopelijk helemaal de ouwe,

Bedankt voor alle adviezen, stel et zeer op prijs.

Maar 4% water dus. De donkere vegen kunnen misschien ook komen door een of andere vorm van verkleving. Ik weet het niet zeker, maar kan me wel voorstellen dat het beeldscherm eenvoudig tegen de verlichtingsmodule plakt, zeker als er vloeistof tussen heeft gezeten.