Schoonmaken G5

Beste maccers,

Mijn PowerMac G5 heb ik nu al wel een flink tijdje, maar het valt me op dat hij wat trager aan het worden is dan dat hij was toen ik hem kocht. Kan ik hem schoonmaken o.i.d. waardoor hij weer zijn orginele snelheid terug krijgt?

Alvast bedankt!

dubbelpost...

je kan gewoon je installdisks erin stoppen en hele OS opnieuw instaleren… harde schijf formateren enzo…
moet je wel een back-up maken van je bestanden

[quote:453461a4fa="martijngrootens"]dubbelpost...

je kan gewoon je installdisks erin stoppen en hele OS opnieuw instaleren… harde schijf formateren enzo…
moet je wel een back-up maken van je bestanden[/quote:453461a4fa]

Tis geen windoze… :frowning:

Zoals TonE in het (door mij inmiddels verwijderde) identieke topic al zei: daar zijn hele handige utilities voor: System Optimizer X, Cocktail, TinkerTool, Onyx, MainMenu, Onyx, etc

Zoek even op www.versiontracker.com of www.macupdate.com en je komt er heel stel tegen. Ze doen allemaal ongeveer hetzelfde; crontasks, permissies herstellen, caches legen en nog zowat.

ach, soms is het, zelfs onder OSX wel eens lekker om gewoon je hele systeem opnieuw te installeren, dan verdwijnen alle dingetjes die je ooit eens had geinstalleerd en niet meer gebruikte, is alles helemaal 100% schoon en kan je lekker alles opnieuw instellen, installeren en bestandsbeheren... je hebt ineens een heleboel extra ruimte op je Macje