Schrijven naar geheugenkaart!

Met mijn Camera kan ik probleemloos foto's maken en op kaart wegschrijven. Vervolgens kan ik mijn kaart in de Sandisk reader stoppen (goed ding trouwens) Nu, mijn vrouw wilde een stuk of tien foto's even bij een plaatselijke fotoboer laten afdrukken. Dus ik vanuit iphoto de gewenste foto's aangeklikt en naar de schijf "noname" heengesleept. Ploep en ze staan erop. Goed, nu kiezen finder-verwijder no-name en dan SD'tje handmatig verwijderen. Bij aankomst in de winkel blijkt het sd'tje niets te bevatten. Wat doe ik verkeerd of wat vergeet ik? Wie weet raad?

je moet vanuit iPhoto de optie "Export" gebruiken.

[bewerk]
nee, da’s onzin, ik heb even een testje gedaan en slepen werkt prima…

denk dat het probleem in het schijfje zit
waarom heet ie “no name” ?
je zou eens kunnen proberen het schijfje te formateren, en dan nog eens proberen

Je moet de foto's naar de juiste map (de map waar fototoestel foto's op zet) slepen (bij mij is dat DCIM --> 101MSDCF) Alleen die map wordt gelezen door je fototoestel en waarschijnlijk ook gelezen door computer van de fotograaf.

Gewoon naar je kaartje slepen zal dan dus idd niet werken.

bedankt mensen ik ga het proberen

Heb ooit het zelfde prob. gehad bij de Hema en het is idd zo dat de pc daar zoekt naar de hoofd map DCIM in de meeste gevallen daarna maakt het die pc niet uit of er 10 losse foto's of 10 andere mapjes staan of beide

Greetz KNARF