Schrok ik me daar ff!

Hoi,

Ik was aan het internetten maar ik had even een foto nodig uit Iphoto. Itunes was ondertussen aan op de bibliotheek op deze Imac G5. Toen ik Iphoto afsloot deed direct het muziek heel raar, alsof het muziek op een pauze stond maar toch telkens heel snel een stukje van 0,1 seconde achter elkaar afspeelde en er kwamen allerlei zwarte balk van links naar het scherm tot ongeveer het midden van het scherm met daarin allerlei meldingen. (zou niet weten wat erin stond want ik schrok me een hoedje)
Dit wilde ik mijn vader even vertellen die buiten zat maar toen ik terug kwam schrok ik nog meer; we waren in een keer in het bezit van F16! Ik de aan-uit-zet knop een paar tellen ingedrukt en toen sloot ie natuurlijk af en nu doet ie het naar mijn weten weer goed.

Waaraan ligt dit? Teveel programma’s open?>Firefox, Iphoto en Itunes. Hij is het het bezit van 768 mb, dus niet kinderachtig.
Het betreft trouwens een van de allereerste Imac’s G5 van Nederland.

Graag hoor ik de reactie.

Mvg,

Dirk

Welk OS draai je?

Heb al net hetzelfde meegemaakt met mn iMac G5 en het is een rev B, heb wel 1 gig ram. Naar het schijnt noemt men zo een voorval een Freeze, ik schrok toch ook wel even. Is nu al zo'n dikke 2 maand en een half geleden, geen problemen meer had sindsdien.

[quote:115c60df0b="dirkbouwman"]Toen ik Iphoto afsloot deed direct het muziek heel raar, alsof het muziek op een pauze stond maar toch telkens heel snel een stukje van 0,1 seconde achter elkaar afspeelde en er kwamen allerlei zwarte balk van links naar het scherm tot ongeveer het midden van het scherm met daarin allerlei meldingen. (zou niet weten wat erin stond want ik schrok me een hoedje) Dit wilde ik mijn vader even vertellen die buiten zat maar toen ik terug kwam schrok ik nog meer; we waren in een keer in het bezit van F16![/quote:115c60df0b]

Dat was een kernel panic, een echte systeemcrash dus. Kan een keer gebeuren, maar als het meer dan eens gebeurt, zou ik even de hardwaretest van je iMac draaien.

Hardware test ziet geen fout in de first gen. iMac G5! De mijne is sinds vorige week voor de 2e keer binnen, weeral problemen met opstarten, en vorige keer heb ik al een nieuw logic-board gekregen, toen was ie een maand of 3 goed, en nu terug slecht!

En beide keren zag de hardware test niets, ze duurde wel 50min, maar alles ok, NIET DUS!

Eén van deze reeks misschien? http://www.apple.com/nl/support/imac/repairextensionprogram/

Ja mijne zat daarbij! Maar aangezien ik al een nieuw logic board had, dacht ik er niet op te reageren... En juist toen die aankondiging een week oud was, kreeg de mijne weer kuren!

[quote:45697eb9bc="Night"]Welk OS draai je?[/quote:45697eb9bc]

OS 10.3.5.
sorry, vergeten te zeggen.

en zoiets zag ik ook op mijn scherm:

http://one.two.free.fr/armor/DSC01481.JPG

[quote:ea8137e165="pietjepuk6546"]Naar het schijnt noemt men zo een voorval een Freeze, ik schrok toch ook wel even.[/quote:ea8137e165] Een freeze is wat anders. Een freeze geeft namelijk geen enkele foutmelding, maar gebeurt spontaan. Hier wordt gesproken over donkere tekst, dan is het een Kernel-panic, geen freeze.