.scr bestand openen

Sorry maar ik weet niet waar ik deze vraag moet plaatsen.

Gisteren kreeg ik van mijn schoondochter een @mail met een bijlage welke eindigt op scr.(pc gebruiker)

met welke programma of hoe krijg ik dit open ?

alvast mijn dank

[size=9:4ab527aff1][color=darkred:4ab527aff1][b:4ab527aff1]Moderatie door Stof:[/b:4ab527aff1][list:4ab527aff1]Titel aangepast om duidelijker te maken waar de posting over gaat.[/list:u:4ab527aff1][/color:4ab527aff1][/size:4ab527aff1]

ΛΛ

Dit is een windows screensaver, meestal bevat deze een virus (voor windows) als het als een bijlage mee wordt gestuurd.

Dus het is beter dit niet te openen…

bedankt voor de snelle reactie dus : vlug weggooien

er doen op dit moment echt ontzettend veel virussen de rondte die zichzelf via emails proberen te verspreiden. daarom is het vooral op PC's belangrijk om alleen maar meegezonden bestanden te openen van mensen die je goed kent en waarvan het bestand er vertrouwelijk uit ziet (de filenaam). emails met Important, Info for you enzo gewoon niet openen maar gelijk weggooien!

ΛΛ

allemaal goed en wel stinky maar dit mailtje kwam toch van mijn schoondochter en die zou dit niet moedwillig doen hoor

Vlug weggooien is nu ook weer niet direct nodig. Zolang je niets met het bestand doet, of een mac-gebruiker bent is er totaal niets aan de hand.

Ik snap niet waarom we ons met zijn allen zo druk maken om een virus.

daarom moet je ook even kijken wat voor file er gestuurd wordt. sommige virussen sturen zichtzelf door en maken gebruik van email-accounts die ze 'besmet' hebben of via email-adressen die ze op andere wijze hebben verkregen. vandaar dat het mailtje wel van een bekend adres kan komen, zonder dat de eigenaar van dat email-adres daar iets van afweet. just be carefull! je kunt ze wel bewaren, maar gewoon weggooien is het veiligste..

ok stinky ik heb het begrepen

(nog een andere vraag) weet je toevallig hoe ik dit boven in de menubalk eruit krijg "er staat twee maal de datum van de iCal " 29 29 als je begrijp wat ik bedoel.

me dank

WEGSMIJTEN!

.scr is 100% een virus. Oorspronkelijk is het een extentie voor screensavers voor Windows, maar dit gaat gewoon om een virus. Niet dat het wat doet met je macje, maar je schoondochter heeft last van een virus.

Als er .pif, .exe en .scr bestanden zijn meegestuurd zonder vermelding in de mail is het 100% een virus…toch grappig dat 10 jarige pc-jochies dit weten en veel maccers niet 8) (zo hoort het dus, 'virus???)

Ik ben heel erg goed op de hoogte van virussen, hoor dagelijks alle enge verhalen aan van pc-gebruikers. En heb ook zelf jarenlang pc's moeten gebruiken, simpelweg omdat het geld er niet was voor een mac. Maar ik vind dat we ons als mac-gebruikers vaak te druk maken om virussen. Dit kost ons alleen maar energie, energie die we beter kunnen investeren in de redenen waarom we een mac gekocht hebben. Dat noem ik nog eens efficient gebruik van je energie. En geld trouwens ook, want waarom zou je een virusscanner hebben als de kans dat je mac besmet raakt door een virus nihil is?

is er toevallig iemand welke een antwoord weet op volgende vraag

nog een andere vraag) weet je toevallig hoe ik dit boven in de menubalk eruit krijg "er staat twee maal de datum van de iCal " 29 29 als je begrijp wat ik bedoel.

met dank