Screen Effect verschijnt niet in sluimerstand...:(

Beste mensen,

Kan iemand mij vertellen wat de preciese instellingen zijn in de syteemvoorkeuren om het schermeffect te tonen als de computer in sluimer gaat ?

Ik heb het gevoel dat ik de juiste instellingen heb gemaakt, maar het scherm wordt in de sluimerstand alleen maar zwart , geen schermeffect (terwijl ik het echt wel AAN heb staan)

Imac 700 , OS 10.2.2. , 512 MB.

dit is natuurlijk logisch. Sluimerstand betekend dat je mac op stand-by gaat. Dus hij doet niks meer. Hij staat wel aan dus je hoeft niet opnieuw op te starten. Als je schermeffecten aan hebt staan is dit een soort screensaver. Hiervoor moet de mac dus actief zijn.

Het is dus of je zet de mac in sluimerstand OF je zet een schermeffect aan. Dit kan nooit tegelijkertijd.

Sluimerstand is ook meer voor de laptops zodat de baterij langer mee gaat. Schermeffect is alleen maar voor het leuk en heeft geen extra waarde. Dus meer geschikt voor desktops omdat die toch altijd aan netstroom hangen.

Als je bij 'Energy Saver' is je systeemvoorkeuren hebt aangegeven dat je beeldscherm na 10 minuten in slaapstand moet gaan, dan moet je bij 'screeneffects' onder de tab 'Activation' een waarde opgeven die kleiner is dan 10. Als je dat niet doet gaat het scherm in sluimerstand vóórdat de screensaver aangaat. Volgens mij krijg je ook een foutmelding te zien als je dit niet goed doet, maar misschien heb je eroverheen gezien.