Screen Effects > Hot Corners

Heej beste forumleden.. Ik vat die hot corners in screen effects in system preferences niet echt.. had dus het idee dat als ik een hoek zou aanvinken dat de screensaver in werking zou treden maar het doet helemaal niets...

iemand enig idee hoe dat zou moeten werken…?

greetz jazz

Werkt bij mij wel, moet alleen even uitzoeken hoe ik het ook alweer heb ingesteld. Trouwens, wat heel grappig is, speakable items. Ik brul gewoon "screensaver" en daar gaat ie. En dan mar wegdromen bij die tropische stranden..lol

Heb jij die standaardstranden in osx?

Ik zwijmel altijd weg bij het aanzicht van mijn prachtige vissen. Vissen uit tropische wateren.Vissen met prachtige kleuren. Vissen o zo schoon…vissen…mijn prachtige vissen.

[quote:02fa948a17="macjazz"]Heej beste forumleden.. Ik vat die hot corners in screen effects in system preferences niet echt.. had dus het idee dat als ik een hoek zou aanvinken dat de screensaver in werking zou treden maar het doet helemaal niets...

greetz jazz[/quote:02fa948a17]

een vinkje :dan gaat ie aan
een streepje: daar gaat ie nooit aan.

[quote:80efa34a2b="Jan-Willem"][quote:80efa34a2b="macjazz"]Heej beste forumleden.. Ik vat die hot corners in screen effects in system preferences niet echt.. had dus het idee dat als ik een hoek zou aanvinken dat de screensaver in werking zou treden maar het doet helemaal niets...

greetz jazz[/quote:80efa34a2b]

een vinkje :dan gaat ie aan
een streepje: daar gaat ie nooit aan.[/quote:80efa34a2b]
en niets:??

[quote:b67a726414="Leo"]en niets:??[/quote:b67a726414] dan is het een gewone hoek

Dan is er aan die hoek geen speciale functie verbonden

Das dan toch tzelfde als een streepke

dan gaat hij nooit op schermbeveiliging, als je er niets heb staan dan volgt hij gewoon de instelling die jij heb gemaakt, bv na 5 min.

ajaa kbegrijp et bedankt

vinkje => gaat screensaver aan als muis naar die hoek verplaatst word streepje => stopt screensaver als je naar die hoek gaat niets => gebeurt niets

wrs onnodige info maar toch even vermelden :slight_smile:

[quote:1136f134e1="iSpons"]vinkje => gaat screensaver aan als muis naar die hoek verplaatst word streepje => stopt screensaver als je naar die hoek gaat niets => gebeurt niets

wrs onnodige info maar toch even vermelden :)[/quote:1136f134e1]

Kleine correctie… screensaver stopt als je de muis-cursor beweegt of een toets inramt. Streepje betekend dat de screensaver niet aktief WORDT na de ingestelde tijd als je de cursor daar laat staan. :stuck_out_tongue:

Dit laatste is bijvoorbeeld handig als je screensaver na 15 minuten aktief zou worden maar je bent net even een DVD-tje aan het bakken. Dat zet je de cursor even in de ingestelde hoek om te voorkomen dat de screensaver gaat pruttelen als de DVD nog aan het bakken is. :smiley:

ow foutje :? weer iets bijgeleerd :D thx :wink: