screen lock

Misschien kijk ik er overheen, maar hoe lock ik 'het scherm' automatisch na bv 10 minuten. Ik bedoel hier niet de screensaver, het scherm moet gewoon 'zwart' gaan en op slot.

systeemvoorkeuren-accounts-inlogopties

[quote:cdfdfbe39a="Rudi Mentair"]systeemvoorkeuren-accounts-inlogopties[/quote:cdfdfbe39a]

ehh, dat werkt alleen als de Mac uit bv de sleep/sluimer mode komt. Wat ik wil is dat na inactiviteit van bv 10 minuten het scherm uitschakeld (dat kan en werkt) maar het scherm gaat dan niet op slot.

Als je een normale screensaver gebruikt dan werkt het wel, dus bv een blank screensaver zou het probleem (groot woord hiervoor) oplossen.

Oh pardon, je moet bij beveiliging zijn in de voorkeuren. Ik vond het door in help "sluimer" in te vullen en toen stond halverwege het kopje beeldscherm vergrendelen.

Daar kan je aanvinken welke beveiliging je wilt. (onder het Filevault gedeelte)

(logisch eigenlijk)

Denk dat dat het is.

Je scherm laten uitschakelen na 9 minuten, en na 10 minuten de screensaver in laten schakelen... en de screensaver voorzien van een wachtwoord.

[quote:193e62e568="unSOUND"]Je scherm laten uitschakelen na 9 minuten, en na 10 minuten de screensaver in laten schakelen... en de screensaver voorzien van een wachtwoord.[/quote:193e62e568]

zo doe ik het nu, maar da’s meer een work-around. Maar als dat de enige manier is dan laat ik het zo.