[quote:755ee0c8b4="Undaunted"]Dit is toch gewoon mogelijk?[/quote:755ee0c8b4]
Nou, nee. Een FireWire uitgang is niet "gewoon" ook een aansluiting voor een extra scherm, want dat is de functie die je in feite nodig hebt. Exporteren naar een camera kan alleen vanuit bewerking-software zoals iMovie en Final Cut.
Ik vond [url=http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=62915&highlight=macrovision+tvout]dit[/url]
Het gaat geloof ik over een DV-out kabel die dan weer op je DV in van je DV-recorder aangesloten moet worden.
een mogelijke oplossing [op voorwaarde dat je de hardware hebt]
ik heb een camera met composiet en s-video in, neem aan dat er meerder mensen zijn met zo’n ding, vraag is bij jou in de buurt of huur er eentje. je hebt ook van die handige firewire convertors die zowel up als downstream converten [lees dv over firewire naar composite/s-video en vice versa]. plug een dvi naar video verloop in je 2de uitgang op je dualheadkaart [als je die hebt] en sla je slag.
Tsja.. dat zou kunnen op voorwaarde dat je de shutter van je camera zo afgesteld weet te krijgen dat je geen last hebt van de refresh van je monitor. moet zeggen dat ik dat vreemd genoeg nog nooit met een tft heb geprobeerd en dus niet weet of je daar dezelfde problemen kan verwachten. bij oude crt's [tv's ook] kreeg je zo'n mooie horizontale balk die vaak ook nog eens bewoog.
verder zal het waarschijnlijk stukken strakker beeld zijn als je het niet filmt maar converteert.
er zijn wel een hoop camera’s die kunnen syncen op een refresh.
sluitertijd = aantal keren dat de sensor licht binnenlaat in een bepaalde tijdseenheid.
beeldfrequentie = aantal keren dat een beeld getoond wordt per tijdeenheid.
(heel erg simpel uitgelegd)
Is dus eigenlijk toch wel heel erg met elkaar in verband te brengen, als je de sluitertijd zo afstelt dat die een bepaalde verhouding heeft met de beeldfrequentie van de monitor (ik weet niet vanbuiten hoe deze verhouding is) dan heb je (zoals hierboven al vermeld) geen zwarte lijnen.
en nu antwoord op de echte vraag:
ik denk niet dat je dat rechtstreeks kan doen, maar je zou met een screencapture programma (zie stickies) je beeld kunnen opnemen en dan dus via iMovie of FCE (of FCP) dat filmpje naar tape wegschrijven
waarom je dit zou willen doen is mij een andere vraag.