Screendump-filmpjes maken?

'k Zal even uitleggen wat ik wil. Ik heb samen met een vriend het wereldrecord [url=http://www.phys.uu.nl/~dijkema/prince]Prince of Persia[/url]. Nu willen we (morgen :)) een demonstratie maken van hoe we dat gedaan hebben.

Ik heb prince gedownload op m’n mac staan, en hij draait onder Classic. Is er een programmaatje waarmee ik een filmpje kan maken van wat er verschijnt op het scherm?

[url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11530]Snapz Pro 2.0.0[/url] maakt een quicktime film van alles wat je doet op je desktop.

Snapz Pro ziet er geweldig uit, maar het werkt niet met Prince of Persia (als ik in Prince op de snapshot-toets druk hoor in een onverbiddellijke zoemer). Misschien komt dat doordat Prince in Classic draait?

Iemand andere suggesties?

Misschien gewoon op de "ouderwetse" manier? Knoop een videorecorder aan je video-uitgang en neem het gewoon zo op. Eventueel kun je dit later met iMovie weer een beetje opleuken.

Tsja, een videorecorder kan natuurlijk ook, maar afgezien van het feit dat ik noch een videorecorder noch een video-uitgang heb, vind ik het een beetje jammer van het kwaliteitsverlies. En een filmpje in 640x400, 256 kleuren opnemen moet toch niet al te moeilijk zijn?

Er zijn emulators voor spelcomputers en arcademachines die het spel opnemen. Ik zit momenteel niet achter een mac dus ik kan niet even checken welke emulator die functie ondersteund.

Volgens mij is Prince of Persia wel op ieder platform uitgebracht dus keuze zat.

Op deze site wordt uitgelegd hoe ze het met het spel Super Metroid gedaan hebben.
http://www.classicgaming.com/msr/

De versies voor platforms anders dan DOS en MAC verschillen nogal, en daarin kunnen we het record niet halen. En van deze twee heeft wat mij betreft de MAC-versie de voorkeur, omdat die betere graphics heeft. Dus nu wordt de vraag: is er een mac-emulator waarin je filmpjes kunt opnemen?

Ik heb inmiddels een programma gevonden dat speciaal voor dit doel gemaakt is: record.exe. Het werkt onder dos, maar goed, dan neem ik de dos-versie wel op. Nu heb ik een volgend probleem: het programma levert afzonderlijke frames op, een stuk of duizend BMP's. Omdat het maar 256 kleuren is, en weinig beweging, lijkt het mij het geschiktst om dit in de Apple Animation-codec te encoderen. Maar ik weet niet hoe dit moet. Kan iemand me hierbij helpen?

iedereen is ontzettend enthousiast over Snapz X Pro. Ik nog niet. Als ik op mijn beeldscherm wil opnemen wat ik op dat moment aan het doen ben, dan krijg ik nauwelijks beweging in mijn muis. Net alsof Snapz X pro zoveel kracht van mijn processor vraagt, dat deze de muis nauwelijks meer bij kan houden. De muis schiet bij elke minimale beweging van links naar helemaal rechts met een tussenpauze van 2 seconden voordat hij dat doet.

Daarnaast word alles erom heen zo traag. Ik moet bijvoorbeeld van een Director presentatie een video hebben, maar de animatie trekt het niet en het geluid houdt het niet bij.

Ik heb een Powermac G4 867 Mhz met 1,1 GB Ram geheugen.

Is dit nu te weinig?

Sorry, 'k kan je niet helpen. Op m'n iBook G4 1GHz met minder geheugen werkt het prima, dus waarschijnlijk ligt het niet aan je hardware.

Misschien omdat ik OS X.3.4 draai???