Screendump !

Ik wil een screendump maken van een scherm, ok zover geen probleem. Maar als ik een screendump maak dan worden de drie rondjes links bovenin het scherm Rood, Geel en Groen als grijs weergegeven in de screendump. Is dit op te lossen ???

:finderoud:

Bij mij niet hoor. Gewoon op t scherm klikken zodat die rondjes kleur krijgen, appeltje shift 4 en dan spatiebalk, klikken op het scherm en klaar.

[quote:816fee0d1a="Macosx"]Ik wil een screendump maken van een scherm, ok zover geen probleem. Maar als ik een screendump maak dan worden de drie rondjes links bovenin het scherm Rood, Geel en Groen als grijs weergegeven in de screendump. Is dit op te lossen ???

:finderoud:[/quote:816fee0d1a]
Ja je kan verschillende soorten screenshots nemen. Als je kies voor een scherm en je klikt IN dat scherm dan wordt dat scherm actief en wel juist weergegeven op je screenshot. Ik zit hier nu voor een Windows PC dus kan ik het niet stap voor stap precies zeggen.

Vaag... Apple-toets + shift + 3 geeft bij mij alles gewoon weer zoals het hoort. :?

Ah, ok het is gelukt 8)

Thanks.

[quote:7a351706a1="Macosx"]Ah, ok het is gelukt 8)

Thanks.

:finderoud:[/quote:7a351706a1]

Ben nu wel erg benieuwd hoe je je screendumps eerst maakte…

Zakske dat is toch heel simpel hij maakte de screenshot wel goed alleen hij had de scherm geopend en denk ik perongeluk op zijn buroblad gedrukt dan worden die rondjes vanzelf grijs.

Oké... snap het nu... stom van me. Bedankt! :mrgreen:

[quote:ac2d3904cf="Zakske"][quote:ac2d3904cf="Macosx"]Ah, ok het is gelukt 8)

Thanks.

:finderoud:[/quote:ac2d3904cf]

Ben nu wel erg benieuwd hoe je je screendumps eerst maakte…[/quote:ac2d3904cf]

Dat gebeurd met de optie Legvast > Scherm.

[quote:8a5f9696d9="Macosx"][quote:8a5f9696d9="Zakske"][quote:8a5f9696d9="Macosx"]Ah, ok het is gelukt 8)

Thanks.

:finderoud:[/quote:8a5f9696d9]

Ben nu wel erg benieuwd hoe je je screendumps eerst maakte…[/quote:8a5f9696d9]

:finderoud:[/quote:8a5f9696d9]

Shit… wist niet eens dat er in de map hulpprogramma’s een progje zat om screendumps te maken. Nou… vanaf nu weet je in ieder geval dat het sneller en gemakkelijker kan! 8)

[quote:8fcd215f67="Zakske"][quote:8fcd215f67="Macosx"][quote:8fcd215f67="Zakske"][quote:8fcd215f67="Macosx"]Ah, ok het is gelukt 8)

Thanks.

:finderoud:[/quote:8fcd215f67]

Ben nu wel erg benieuwd hoe je je screendumps eerst maakte…[/quote:8fcd215f67]

:finderoud:[/quote:8fcd215f67]

Shit… wist niet eens dat er in de map hulpprogramma’s een progje zat om screendumps te maken. Nou… vanaf nu weet je in ieder geval dat het sneller en gemakkelijker kan! 8)[/quote:8fcd215f67]

Nou dat weet ik al zo’n 25 jaar 8)

CAPTURE is een heel handige Widget. Daar kun je heel eenvoudig en makkelijk screendumps mee maken. Gratis te downloaden als Widget!! Aanrader!!

http://www.apple.com/downloads/dashboard/business/capture.html

[quote:193e43bd43="SoSuMe"]CAPTURE is een heel handige Widget. Daar kun je heel eenvoudig en makkelijk screendumps mee maken. Gratis te downloaden als Widget!! Aanrader!!

http://www.apple.com/downloads/dashboard/business/capture.html[/quote:193e43bd43]

Zeker handig tooltje bedankt 8)

Ik wil graag een screendump maken van een internetbrowser om te gebruiken in drukwerk. Helaas zijn de screendumps slechts op 72 dpi.... weet iemand een trucje om dit enigzins op te krikken.... zodat ik het op redelijk formaat in drukwerk kan gebruiken.