Screenhack Powerbook

Ik ben dus erg tevreden met me PB en zou echt niets anders willen behalve een wat hogere resolutie op een extern scherm. Ik heb een 12" 1,5 ghz PB die dus maar een 1024x768 aankan op een extern scherm, en wil wat hoger. Nu weet ik dat er een screenhack is om dit op te schroeven, maar ik vroeg mij af of dit je PB niet naar de knoppen kan helpen, m.a.w. is dit veilig? Zoja weet iemand dan een recent artikel met daarin aanwijzingen hoe je zo'n screenhack kan doen, was namelijk al wat rond aan het kijken, maar de meeste zijn wel wat oudere artikelen.

Wil nu namelijk weleens een keer lekker dat scherm dichtklappen als ik thuis ben, en op een extern scherm op hogere reso werken. :slight_smile:

Volgens mij kan dat al.

[quote:89fbb7f0a3=“Apple.com”]
[b:89fbb7f0a3]Video and graphics support[/b:89fbb7f0a3]
NVIDIA GeForce FX Go5200 graphics processor
with AGP 4X support and 64MB of DDR SDRAM
video memory (12-inch models)

Dual display and video mirroring: Simultaneously
supports up to 1024 x 768 pixels on the built-in display
and up to 2048 x 1536 pixels on an external display,
both at millions of colors (6)[/quote:89fbb7f0a3]

Volgens mij ook, die hack was voor de iBook dacht ik.

OH ja stom stom....Dual mode! Ja idd mirroring is voor de ibook.....het werkt ook gewoon super! Ben weer blij hoor mensen: "doet de apple dans". :lol:

Maar als ik 'm dus dichtklap en er een extern toetsenbord op hang, kan ik gewoon verder werken in een hogere reso op dat externe scherm?

denk eraan dat als je die hack installeerd je garantie vervalt

Ja klopt maar die hack hoef je toch niet uit te voeren op een PB? Enigste wat ik me nog afvraag is of ik er een externe toetsenbord en muis op aan kan sluiten, om zo met dichtgeklapt scherm op dat externe scherm kan werken in dual mode.

Waarom dichtklappen? Op 2 schermen tegelijkertijd werken is nog leuker!

Als je je externe scherm als hoofdscherm hebt staan kan dat.

ik heb in een applestorein de VS even staan spelen met de volgende configuratie: een 12" PB een 23" cinema HD Display en een toetsenbord en muis: gewoon beeldscherm inpluggen, systeem voorkeuren --> beeldschermen --> dan staan er twee beeldschermn, die je een resolutie kan geven, elkaar kan laten spiegelen en ten opzichte van elkaar kunt verplaatsen als je de "applebalk" wil verplaatsen naar je externe beeldscherm, dan sleep je em in de beeldschermvoorkeuren gewoon van je ibookscherm naar je externe heel simpel....

[quote:b27b141e96="Pier"]Waarom dichtklappen? Op 2 schermen tegelijkertijd werken is nog leuker![/quote:b27b141e96]

Ja dat dacht ik ook. Je kan toch 2 schermen tegelijk aan hebben staan. En dan niet op mirror-mode, maar gewoon twee aparte werkbladen… Dus dat je met je muis van het ene naar het andere beeldscherm kan gaan!

Hm dit werkt toch best wel fijn zo :D Ja ik blijf wel lekker in dual mode werken met het scherm open. Ik moet maar eens een keer zo'n standaard, externe mac board en mouse aanschaffen, en dan ben ik tevreden. :)