Screenname problemen iChat / AIM...

Ik gebruik iChat met als screenname iruben@mac.com. Ik heb echter al een tijdje geen .mac adres meer en ben niet van plan hier ooit nog aan te beginnen ook. Eigenlijk wil ik dus gewoon iRuben als screenname zonder @mac.com erachter.

iChat laat me echter niet gewoon als iRuben aanmelden. Dus ik ga er vanuit dat iRuben en iRuben@mac.com als twee vershillende namen wordt gezien.

Dus probeer ik online aan te melden als iRuben, krijg ik de melding dat deze naam al bezet is. Dus ik gebruik de “forgot password” functie om het wachtwoord van screenname iRuben te ontvangen, krijg ik weer de melding dan iRuben niet bestaat! :x

Wat is het nou??? Is mijn screenname zonder @mac.com nu wel of niet al in gebruik?? En hoe hebben de andere iChatters hier het voor elkaar gekregen om een NORMALE screenname te krijgen? Als ik een nieuwe aan wil maken moet het weer zo’n irri .mac adres zijn.

AOL Instant Messenger werkt met namen zonder @mac.com erachter.

Zou zou je dus inderdaad iRuben kunnen heten. Als die bezet is, geen flauw idee hoe je dat oplost zelfs als jij degene was die eerder die naam aanmeldde.

.Mac gebruikt @mac.com addressen. Dit hoeft echter niet de naam te zijn waarmee je in mensen hun lijstje komt te staan. Je kunt dat immers zelf invullen. Zo zul je ook zien dat als je op je (weergave)naam klikt in je iChat buddies window, hij verandert naar je @mac.com adres of AIM screenname, en andersom.

Er zijn dus screen names (AIM), weergavenamen en @mac.com adressen. @mac.com adressen zijn eigenlijk gewoon screennames die op @mac.com eindigen. Zo kun je ook in bijvoorbeeld Proteus, Fire of Adium gewoon een @mac.com adres invullen als AIM screenname. De weergavenaam staat los van je screenname cq @mac.com adres. Aangezien je @mac.com iChat screenname blijft bestaan ook na je .Mac trial, zie ik zelf geen reden om die niet te gebruiken.

Maar die keus heb je dus zelf. Een AOL screenname zonder @mac.com, of een mac.com adres.
Een AOL ScreenName verkrijg je hier. Een .Mac adres verkrijg je hier.

Je kan je screenname aanpassen met de officiele AIM messenger.

De iruben@mac.com is dus gewoon je inlognaam. Als je in de officiele AIM je screenname wijzigt, zal dit op de server worden opgeslagen.

Daarna sluit je AIM weer af en log je in met iChat. Jijzelf ziet het niet, maar anderen zien nu de screenname die je in de AIM messenger hebt opgegeven.