screensaver adhv lijntekeningen??

Als screensaver kan je ook een mapje aanduiden. De afbeeldingen in dat mapje worden dan afgespeeld als screensaver. Fijn dacht ik! DUS plaatste ik enkele leuke jpegs van affiches, illustraties, schetsen, kunstwerken... in een mapje. Maar tijdens het afspelen van deze afbeeldingen zien deze er zo verschrikkelijk slecht uit!

Mijn vraag dus; hoe ga ik te werk om een lijntekening degelijk af te laten spelen, als screensaver?

Nu krijg ik steeds vage / gepixelde beelden.

Ik plaatste ook al afbeeldingen op een neutrale grotere achtergrond, in rgb, op 72dpi.(en hogere dpi)
Maar niets helpt, lijnen blijven wazig.

Hoe los ik dit op?

OF heeft iemand weet van een ander soort screensaver, waar ik eigen beeldmateriaal kan invoegen?

Heeft het niet te maken met de afmetingen van je afbeeldingen,die worden namelijk uitgerokken in de screensaver om heel het beeld scherm te kunnen vullen. De afbeeldingen die in je systeem zitten zijn namelijk 45x36 cm groot.

ik probeerde het net met een formaat van 45x36cm groot, zonder resultaat, blijft gepixeld!

het beste wat je volgens mij kunt doen, is om die tekeningen om te zetten naar een jpgfile...

:( had ik ook al gedaan, zonder resultaat!

En als je er een bv wit vlak achter zet zodat de afbeelding klein blijft, dus zodat je je afbeelding in het midden van het scherm krijgt? Heb je dat al geprobeerd? Of is dat geen optie..

[quote:46a05d552c="PICAPICA"]...Ik plaatste ook al afbeeldingen op een neutrale grotere achtergrond, in rgb, op 72dpi.(en hogere dpi)...[/quote:46a05d552c]

:?

Blijkbaar is het niet mogelijk om scherpe afbeeldingen / lijntekeningen als schermafbeelding te gebruiken. Er komen steeds lijnen op, zoals bij van dat bruin inpakpapier. Deze lijnen zorgen ervoor dat er blokjes ontstaan in de lijntekening. (=onscherp)

[size=9:46a05d552c]help[/size:46a05d552c]

Toen ik nog stage liep had ik ook zo'n screensaver, maar dat waren gewoon foto's en die waren gewoon scherp te zien..jpg, psd alles zagtie gewoon goed... ik heb geen idee waar die lijnen dan vandaan komen :(