Screensaver met headlines?

Hallo...

Was vandaag in een Apple store en zag op alle systemen een mooie blauwe screensaver staan, die de nieuwsheadlines van Nu.nl in een mooie animatie op het beeldscherm toont. Was daar alleen vergeten te vragen, voor ik weg ging, waar hij vandaan komt. Is dit een standaard screensaver van Mac OS X of niet?

Zo niet… weet iemand waar hij te vinden is?

Dank…

Hij zit standaard in Tiger! :D

Ja joh??? Gaaf zeg! Hartelijk dank voor de snelle reactie!

Maar hij doet het niet op alle Macs, je hardware moet het wel ondersteunen.

... en hij heet RSS Visualiser. Je kunt kiezen uit een hele rij RSS kanalen. Zelf heb ik de Volkskrant RSS als screensaver. Je kunt elke RSS-kanaal kiezen. Hoe je dat doet lees je [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=543267&highlight=rss+visualiser#543267]hier[/url]

Op mijn iMac G3 met Tiger werkt hij niet.

Zou hij op een Powerbook G4 1.67Ghz werken?

Tuurlijk! Dat is een hele nieuwe Mac. Alleen op oudere G3tjes en g4tjes zou die niet werken.

Ok. Ja... weet er nog niet al te veel vanaf. Vandaag pas m'n eerste Mac besteld. :-)

Ik heb hem nu even op m'n powerbookje getest, maar uhm, zit met een klein probje.. Als ik naar een artikel wil gaan, dan moet ik dus op een cijfer duwen, maar in azerty heb je daar shift voor nodig.. En uhm hoe snel ik ook ben, dat doet hij dus niet he... Hij registreert eerst de shift toets, en by the time dat ik op de 1 zit, dan is de screensaver reeds gedisabled en doet de RSS functie het dus niet meer..

En als je dan alleen de cijfertoets indrukt, dus niet Shift erbij?

Ha ha ha... dat is wel lullig ja. Maar, waarom moet je de shift erbij gebruikt?

[quote:fa665afe21="Lifelogger"]Ok. Ja... weet er nog niet al te veel vanaf. Vandaag pas m'n eerste Mac besteld. :-)[/quote:fa665afe21] Congratulations :apple:

[quote:8e6ff6116b="Lifelogger"]Ha ha ha... dat is wel lullig ja. Maar, waarom moet je de shift erbij gebruikt?[/quote:8e6ff6116b]

Hoe kan ik anders aan de 1 zonder capslock of numlock :stuck_out_tongue:

Heb je niet een gewoon toetsenbord waar bovenaan de nummer 1 tot er met 0 staan??? Of begrijp ik je nu verkeerd?

[quote:897c3994ae="Lifelogger"]Is dit een standaard screensaver van Mac OS X of niet?

Zo niet… weet iemand waar hij te vinden is?[/quote:897c3994ae]
Sinds de introductie heb ik de MacOSX.nl screensaver draaien. Zie: MacOSX.nl RSS én screensaver.

In mijn eerste bericht in dat draadje staat als eerste een link naar een artikel erover inclusief instructie. Altijd handig 8)