screensaver of screensleep - Hoe krijg ik mijn beeldscherm op zwart

Op dit moment is Bryce op de achtergrond een filmpje aan het renderen. Dat duurt nog wel een uurtje. Ooit sprong mijn screensaver om de haverklap te voorschijn bijv tijdens het branden van een cd'tje. Maar nu mijn systeem zo aan het zwoegen is, heeft ie er geen zin in. Eigenlijk heb ik mijn scherm gewoon het liefste op zwart als ik even niks wil doen. In mijn energy saver heb ik display separate op 5 min gezet (daarboven staat ie op never) De screensaver staat op ook 5 min. Imac G4 flatpanel OSX10.1.5 Imand een tip?

Volgend stap Systeemvoorkeuren/Schermbeveiliging Tab Interactieve hoek en dan is het duidelijk wat je verder te doen staat. Vinkje zetten in een van de hoeken en je cursor in die hoek schuiven. Werkt prima.

Ach ja, dat was ik even vergeten. Bedankt! Bedankjes voegen niet veel toe aan een forum. Maar niet bedankt is ook zo niks. Geweldig zo goed en snel als je hier geholpen wordt. je zou er gemakzuchtig van worden. Het beste gewenst,

Als dat nog niet genoeg is selecteer dan in systeem voorkeuren als screensaver en picture zoals dat zo mooi heet en zorg dat het een volledig zwarte afbeelding is die je in de picture map heb staan . je kan dan de actieve hoek gebruiken en je hebt in een klap een zwart scherm :D  :D

Aljo

[quote:post_uid0="AndreSalters"]... Bedankjes voegen niet veel toe aan een forum...[/quote:post_uid0] Dit ben ik niet met je eens. Ik vind het juist leuk dat je terugkomt om te bedanken. Als er niemand laat weten dat de goede raad bruikbaar was en heeft geholpen, krijgen de raadgevers nooit het gevoel dat ze iets bijdragen. Dit is volgens mij nu juist waar het om gaat. Leuk dus =)

Trouwens, als je een monitor hebt met een power knop, kan je hem ook gewoon uit zetten. Ik heb zelf een crt studio display van een jaar of drie oud. Daar werkt dit prima op. Op de nieuwe flatscreens gaat dit niet.

Volledig mee eens mee Tiny. Een forum is, vind ik, tweerichtingsverkeer. De tipgevers moeten ook feedback krijgen van de vraagstellers. Een bedankinkje, weten of je probleem opgelost is of niet. Enz.

Eigenlijk was dit off-topic, maar enfin   :wink:

_kMikaZu