Normaal gesproken kan ik toch wel alle problemen die kunnen voorkomen in OS X oplossen. Maar nu heb ik er eentje te pakken waar ik niet uit kom.
Toevallig ontdekte ik vandaag dat mijn system.log helemaal volstaat met meldingen van ScreenSaverEngine, zoals deze:
code:
[code]
ScreenSaverEngine[PID#]: Couldn't load image for path: /some/path/to/image_file
[/code]
Als ik de foto open waarnaar verwezen wordt, dan kan ik hem prima openen. Ik gebruik de standaard 'mosaic' screensaver in OS X 10.6.8. Het gaat niet om een paar foutmeldingen, maar letterlijk om duizenden. Zoveel dat zelfs de log-limiet van 500 meldingen per seconde in sommige gevallen wordt overschreden.
Iemand een idee waar deze foutmeldingen vandaan komen?
Ik heb er niet direct last van, behalve dat er soms witte vlekken in de mosaic zitten. Het grootste probleem is dat het zoeken naar specifieke foutmeldingen in de log wel bijzonder ingewikkeld wordt.
Kennelijk zit er een fout in de witte bestanden. Heb je alle gebruikte images in één map zitten? Sleep ze dan in 1x in Voorvertoning te openen en probeer ze opnieuw te bewaren.
@Night De foto's zitten in een hele hoop verschillende mappen. OSX maakt zelf een soort database aan waaruit hij de mozaïeken opbouwt. Daarnaast gaat het letterlijk om duizenden foutmeldingen. Dat wordt ondoenlijk om die allemaal te openen in Preview en weer opslaan, zelfs als je AppleScript de boel laat automatiseren. Buiten dat, het brengt nog wat risico's met zich mee; zeker de helft van de foto's zijn previews uit Aperture.
Als laatste, die witte foto's komen maar heel af en toe voor. Veel en veel minder vaak dan deze logmeldingen. Bij die witte foto's lijkt het eerder op dat Aperture geen preview heeft aangemaakt.