Screenshot - Onder Mac Os 8.6

Kan je een screenshot onder Mac Os 8.6 maken?

mvg,
Jaap

shift-appeltje 3 voor het hele scherm of shift-appeltje-4 voor een selektie van het scherm. (de muis veranderd tijdelijk in een selektie-tool, is de selektie gemaakt en laat je de muis los dan volgt de "foto")

[quote:post_uid0="bart"]shift-appeltje 3 voor het hele scherm of shift-appeltje-4 voor een selektie van het scherm. (de muis veranderd tijdelijk in een selektie-tool, is de selektie gemaakt en laat je de muis los dan volgt de "foto")[/quote:post_uid0] Of Appeltje shift capslock 4, dan veranderd je aanwijzer in een bullseye, als je dan op een venster klikt dan krijg je een perfecte uisnijding van dat scherm.

Gr, D

Een kleine aanvulling is hier op zijn plek. Ik ben er nl eindelijk achter hoe dit in OSX werkt. De bullseye is in OSX een camera en je krijgt hem met shift-appel-vier en dan nog de spatie toets erbij. Errug handig als je veel screenshots maakt.

Ik nok d`rmee want ik word helemaal gek van dit Franse toetsenbord  :angry:

Toetsen zitten op andere plekken.

(Ik nok d=r,ee zqnt ik zord hele,qql gek vqn dit Frqnse toetsenbord)

[quote:post_uid3]De bullseye is in OSX een camera en je krijgt hem met shift-appel-vier en dan nog de spatie toets erbij.[/quote:post_uid3]

Mmm, ik hoop dat je een vergissing hebt gemaakt, want bij mij werkt het niet…

Of is het een Jaguar-only feature???

[quote:post_uid0="WilcMan"][quote:post_uid0]De bullseye is in OSX een camera en je krijgt hem met shift-appel-vier en dan nog de spatie toets erbij.[/quote:post_uid0]

Mmm, ik hoop dat je een vergissing hebt gemaakt, want bij mij werkt het niet…

Of is het een Jaguar-only feature???[/quote:post_uid0]
Wellicht een Jaguar only feature maar voor de zeker/duidelijkheid nog ff:

shift, apple, vier en dàn de de spatie

Hoop dat het werkt

mmm....

Niet dus…

Hoogstwaarschijnlijk toch een Jaguar feature…
(heb op alle mogelijke manieren de vier bewuste toetsen ingedrukt)…

Nou alvast een tippie voor mijn update naar X.2 dan maar.

Thanks anyway  ;)

Dank je tiny, deze miste ik al een hele tijd.

[quote:post_uid0="Dennis Bijl"]Dank je tiny, deze miste ik al een hele tijd.[/quote:post_uid0] Ik ook. Ik wist dat hij erin moest zitten. Was zo blij dat ik hem eindelijk vond  :D

Wist bijna zeker dat anderen er ook blij mee zouden zijn. Leuk dat je het ff bevestigde.

[quote:post_uid0="tiny"]Ik nok d`rmee want ik word helemaal gek van dit Franse toetsenbord :angry:

Toetsen zitten op andere plekken.

(Ik nok d=r,ee zqnt ik zord hele,qql gek vqn dit Frqnse toetsenbord)[/quote:post_uid0]
Lastig he,alles op de verkeerde plek en de getallen daar wordt je ook gek van!

He Wilcy Way

Ik werk onder OS 10.1.5 en bij mij werkte de toetsencombinatie van Tiny wel goed! Het móet bij jou wel werken.  :(

'k snap nog niet echt wat je met zo'n bulls-eye ding kan, onze 10.1.5 werkt het wel, dan hoor je een ander screenshot geluid, maar als hem hem genomen heb komt er niets op m'n bureaublad ofzo

[quote:post_uid0="web"]'k snap nog niet echt wat je met zo'n bulls-eye ding kan...[/quote:post_uid0] Er zij drie soorten screenshots: * shift-appel-3: een afbeelding van het hele scherm; * shift-appel-vier: een afbeelding van alles wat binnen het kader valt dat je sleept met de (kruis) cursor die dan ontstaat; * shift-appel-vier-spatie (bulls-eye): een afbeelding van het venster waar je daarna in klikt. Dit is handig als je bijvoorbeeld een afbeelding van een venster naar iemand wilt mailen of inline wilt zetten. Als dit er niet geweest was, zou je iedere keer in Photoshop o.i.d. de randjes moeten bijwerken. Op deze manier is hij in een keer 'netjes'.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

suc6

[quote:post_uid0]He Wilcy Way Ik werk onder OS 10.1.5 en bij mij werkte de toetsencombinatie van Tiny wel goed! Het móet bij jou wel werken. [/quote:post_uid0]

Dat ga ik dus nog es ff goed proberen. Ik hou je op de hoogte of het gelukt is…Als ik niet meer achter mijn Mac OS 9 Mac zit…

([i:post_uid0]krijg ik een toetscombinatie niet voor elkaar? En dat na 9 jaar mac-ervaring? there must be something wrong with me…[/i:post_uid0])

Boris heeft hier nog een artikel over geschreven: "Screendump, maar dan handiger". Hier vind je de meest complete lijst die ik ken...

Susanne en Tiny, even terugkomen op het bullseye gebeuren: [quote:post_uid0]Apple-Shift-3 (venster naar disk) OS 9, 10.1.x en 10.2 Apple-Shift-3 + dan Control (venster naar clipboard) OS 9 en 10.2 Apple-Shift-4 (gedeelte naar clipboard) OS 9, 10.1.x en 10.2 Apple-Shift-4 + dan Control (gedeelte naar clipboard) OS 9 en 10.2 Apple-Shift-4 + dan Capslock (venster naar disk) OS 9 Apple-Shift-4 + dan Capslock + dan control (venster naar clipboard) OS 9 Apple-Shift-4 + dan Spatie (venster naar disk) OS X 10.2 Apple-Shift-4 + dan Spatie + dan Control (venster naar clipboard) OS X 10.2 [/quote:post_uid0] aldus Boris.

En inderdaad, die kloppen. Maar de bullseye functie werkt dus nog niet in 10.1.5!!!
En die wilde ik net hebben. De andere werken prima, ik dacht even dat ik gek werd Susanne, toen je zei dat ze moesten werken.

Maakt verder niet uit, upgraden dan maar…