Screenshot PDF formaat, hoe te veranderen?

Als ik in OS X een screenshot maak wordt deze automatisch opgeslagen in PDF formaat, erg onhandig, moet ik 'm steeds handmatig omzetten naar JPG om hier te kunnen gebruiken. Ik dacht dit met TinkerTool aan te passen, maar die optie is grijs. Bovendien staat er in die grijze optie dat ik momenteel TIFF formaat gebruik, wat dus ook niet klopt.

[b:1983e5705f]Weet iemand hoe ik screenshots standaard als JPG op kan slaan?[/b:1983e5705f]

[img:1983e5705f]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1042504742.jpg[/img:1983e5705f]

ik weet alleen dat die optie uit is gegaan, toen ik jaguar installeerde :cry:

Voorvertoning > Archief > Exporteer... Je hebt keuze zat.

maar kan je niet direct naar bv jpg een foto maken???

Ja, per Jaguar kan het niet meer met Tinkertool. Natuurlijk kun je het achteraf nog aanpassen, maar daar gaat het juist om. Da's zo onhandig. Ik gbruik het nu eigenlijk zelden meer. Heel jammer, want het zou een heel handige functie zijn. Maar niet als TIFF.

[quote:b41afb10d2="michelvdb"]Voorvertoning > Archief > Exporteer... Je hebt keuze zat.[/quote:b41afb10d2]

Maar dat bedoel ik nou juist. Ik wil gewoon METEEN een JPG op mijn desktop hebben die ik dan kan gebruiken om bijvoorbeeld hier in dit forum te kwakken. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden, maar ik prefereer toch wel de korste/snelste. 8)

Huidge methode:

1. Maak screenshot.
  2. Preview PDF.
  3. Kies File > Export.
  4. Selecteer JPEG formaat.
  5. Klik “Options”.
  6. Pas “quality” aan.
  7. Save.
  8. Wis PDF versie.
  9. Upload nieuwe JPEG naar site.

Wat-ik-wil methode:

1. Maar screenshot.
  2. Upload JPEG naar site.

:slight_smile:

Met het programma snapzpro(uit een eerdere draad)krijg je gewoon een jpg of whatever. >versiontracker

[quote:b0daaeb9e8="Torz"]Met het programma snapzpro(uit een eerdere draad)krijg je gewoon een jpg of whatever. >versiontracker[/quote:b0daaeb9e8]

JUIST ! Zoiets hebben we nodig. TnX.

[quote:ded3316c5c="Torz"]Met het programma snapzpro[/quote:ded3316c5c]

Ziet er goed uit. Wel een beetje overkill, een bestand van 18 MB om JPG-tjes te kunnen “screenshotten”, maar het is beter dan niets. Bedankt voor de tip!