Ik werk nu een 3-tal maanden met m'n 1ste MacBook maar heb toch nog enkele vraagjes.
Vraag 1:
Ik lees op meedere sites dat je met shift-cmd-2 of shift-cmd-4 screenshots kan maken in Mac OS maar als ik dit doe gebeurt er helemaal niks? Moet ik dit ergens activeren ofzo?
Vraag 2:
Ik ben gewend van in Windows als ik foto’s naar m’n FTP wil uploaden dat ik gewoon het ftp-adres in verkenner intik. Hoe doe ik dit met Mac OS ? Ik wil gewoon bestanden naar m’n FTP kunnen slepen en wil niet speciaal een ftp-client ervoor gaan installeren.
Wat betreft screenshots, [command] [shift] 3 is het hele scherm, en met [command] [shift] 4 kun je een selectie maken en vastleggen.
Wat betreft FTP ben je toch aangewezen op een FTP client. In de Finder van OS X zit bewust geen echte FTP mogelijkheid vanwege de beveiliging. Je kunt wel met de Finder op een FTP server komen, maar in read-only modus.
[quote:4da425f741="Quirinu5"]Vraag 2:
Ik ben gewend van in Windows als ik foto's naar m'n FTP wil uploaden dat ik gewoon het ftp-adres in verkenner intik. Hoe doe ik dit met Mac OS ? Ik wil gewoon bestanden naar m'n FTP kunnen slepen en wil niet speciaal een ftp-client ervoor gaan installeren.[/quote:4da425f741]
Als je Firefox als browser gebruikt kun je FTP uploads doen (en veel meer) mbv de [url=http://fireftp.mozdev.org/]FireFTP[/url] plugin.
[quote:55058fecaf="Pieterr"]Als je Firefox als browser gebruikt kun je FTP uploads doen (en veel meer) mbv de [url=http://fireftp.mozdev.org/]FireFTP[/url] plugin.[/quote:55058fecaf]
[quote:d10f7d4549="unSOUND"]Wat betreft screenshots, [command] [shift] 3 is het hele scherm, en met [command] [shift] 4 kun je een selectie maken en vastleggen.
Wat betreft FTP ben je toch aangewezen op een FTP client. In de Finder van OS X zit bewust geen echte FTP mogelijkheid vanwege de beveiliging. Je kunt wel met de Finder op een FTP server komen, maar in read-only modus.