'screenshots' hoe bereik je dit?

Ik zie dat veel van jullie van die'screenshots' maken. Hoe doe je dit?

Groet!

Volledige screenshot: shift+appeltje+3 Met shift+appeltje+4 kan je iets selecteren waarvan je een screenshot wil maken.

appeltje + shift + 3 = volledig scherm appeltje + shift + 4 = selectie appeltje + shift + 4 +space = venster

of zoek in je map, naar utilities en dan Grab

appeltje + shift + ctrl + 3 = volledig scherm -> clipboard appeltje + shift + crtl + 4 = selectie -> clipboard appeltje + shift + ctrl + 4 +space = venster -> clipboard

Werd mij laatst verteld… :smiley:
Werkt goed…

Dank! Erg handig. En die PDF jes kan je ook in een board zoals deze importeren?

Groet, en nogmaals dank!

maceddy, wat bedoel je met clipboard?

Groet!

clipboard = klembord.

Je zet de schermafdruk op het klembord van waar je
de afbeelding meteen in een bestand kan plakken
zonder eerst via het bureaublad te moeten gaan.

[quote:0033fa36fd="extraa"]Dank! Erg handig. En die PDF jes kan je ook in een board zoals deze importeren?[/quote:0033fa36fd]

Om het gemakkelijker te maken kan je die best eerst converteren naar JPG of PNG (exporteer… in voorvertoning) en dan dit doen.

Waarom noemt niemand "SnapNDrag"?! Gratis programmaatje.

[quote:0a3e60f274="sedikit"]Waarom noemt niemand "SnapNDrag"?! Gratis programmaatje.[/quote:0a3e60f274]

Linkje?

omdat alles standaard in osx zit ingebakken heb je geen programmaatje nodig... toch?

[quote:ef269ee881="extraa"]Dank! Erg handig. En die PDF jes kan je ook in een board zoals deze importeren?

Groet, en nogmaals dank![/quote:ef269ee881]

Eerst de PDF’s converteren naar JPG’s of GIFS… een handig en gratis programmaatje daarvoor is Freephotoconverter

http://www.yellowmug.com/ (ik weet niet of dit als linkje werkt. Ik moet tot mijn grote schande zeggen dat ik niet weet hoe je een linkje maakt!)

Er zit bij de de hulprogamma's een progamma schermafbeelding maken. Werkt perfect

Dank voor alle tips! Ik ga eens kijken.

Groet!

snap'ndrag werkt prima , staat op versiontracker volgens mij.