Screenshots

Hoi allemaal,

Ik maak nogal vaak screenshots maar maak ik deze krijg ik Afbeelding 1 op m’n bureablad dan zo’n mooi Voorvertoning icoontje met daaronder [b:a395d67d28]PDF[/b:a395d67d28]

Ik download Tinkertool want ik heb mijn screenshots in .jpg nodig. Ik klik op Algemeen staat er Bestandformaat schermafbeelding maar kan ik niets kiezen, je ziet normaal zo’n uitklapmenu waaruit je kan kiezen maar deze werkt iet, net als de helft van die andere Tinkertool instellingen die zeg maar “in the background” staan zodat je ze niet kan selecteren.

Mijn status is beheerder op deze computer. Er maakt verder nog één andere gebruiker van deze computer gebruik.

Iemand aan oplossing?

Ik weet dat er een tool is die wat aan jouw probleem kan doen. Deze tool heet 'Snatcher' en staat geloof ik op de CD-ROM van Macfan 44. Ik zal zometeen voor de zekerheid even nagaan op welke CD hij precies staat en of ie ook van het internet te downloaden is. 'Snatcher' is een stukje freeware dat ervoor zorgt dat je kunt kiezen in welk formaat een screenshot onder Mac OS X moet worden opgeslagen. Dan ben je af van dat irrante PDF wat standaard door Mac OS X wordt gemaakt van elke screenshot. 8)

Met Voorvertoning/Preview kan je die pdf's in menu Archief/File exporteren naar allerlei andere formaten BMP, JPEG, TIFF, ... Eigenlijk heb je geen apart programmaatje nodig.

Lees even het artikel [url=http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/02/28/screenshot.html]Screenshot Hacks for Mac OS X[/url] op MacDevcenter. Dan ben je helemaal op de hoogte van screenshot mogelijkheden onder OSX. Een van de tools die ze behandelen is Using Snapz Pro X. Dat is volgens mij de meest uitgebreide screenshot-tool voor OSX.

of Control-Shift-Command-3 gebruiken, dan zet hij het screenshot in je klembord en kun je met elk programma hier van een JPG van maken

...maar het blijft natuurlijk gewoon kut dat ze je op deze manier het PDF formaat door je strot willen rammen. Bij OS X 10.1.x kon je dit inderdaad met Tinkertool ofzo nog in JPG veranderen, maar dat lukt niet meer. :cry: Waarom proberen anderen (in dit geval Apple) nou altijd voor mij te bepalden wat het beste voor me is. Het is toch niet handig als je voor een simpele screenshot die je hier wilt planten eerst weer met preview moet gaan zitten converteren of een tool aan moet gaan schaffen die voor veel Euro doet wat OS X ook gewoon moet kunnen?

een pdf is ook gewoon te open in photoshop... :?

Het zou idd niet moeten, Ruben. Maar ik heb er een droplet voor van Photoshop. Dan zet je alles snel om...