scrollen in acdsee

net geswitched wat nog steeds goed bevalt, behalve iphoto, ben ik niet zo kapot van. Nu heb ik dan maar acdsee voor de mac geinstalleerd, alleen als ik meerdere foto's in een map open, kan ik niet scrollen (wat volgens acd met appeltje > mogelijk is). Ik heb een powerbook toetsenbord, dus misschien dat het daar aan ligt (page down bestaat hier niet op helaas)

of weet iemand een goed alternatief waarin je foto’s kan full screen kan browsen zonder allemaal library’s te openen, etc.

alvast bedankt!

(in de finder) waar de foto's staan ga je heen selecteer je alle foto's

dan klik je control + muisknop en daar staat dan ergens dia voorstelling…

ACDSee Claccis mis ik enorm op Mac. Er is toch enkel een oude versie beschikbaar? Die nog altijd veel geld kost, of ben ik verkeerd? Dacht dat ze gestopt waren met de ontwikkeling van de Mac versie.

Je probleem: Probeer eens de hoofdlettertoets (of een andere) samen met het pijltje. Denk dat het dan wel lukt maar hoe het precies gaat ben ik vergeten.

het werkt niet, wat ik ook probeer, geen shift, geen ctrl, geen appeltje

[quote:046f3dd207="gijz"]het werkt niet, wat ik ook probeer, geen shift, geen ctrl, geen appeltje[/quote:046f3dd207]

Jij werkt met QWERTY zeker? In België is’t AZERTY dus het kan best dat jullie een andere combinatie moeten gebruiken. Welke versie is het trouwens van ACDSee dat je gebruikt? Hoe ben je eraan geraakt? Is dat nog te koop?

de laatste mac versie, gedownload via een nieuwsgroep. ik heb nu ontdekt hoe te scrollen, door meerdere bestanden tegelijk te openen, maar dat is niet wat ik wil eigenlijk, ik wil een foto selecteren en dan alle foto's in dezelfde map kunnen scrollen, wat wel in windows kan.

[quote:ad7af6335f="gijz"]de laatste mac versie, gedownload via een nieuwsgroep. ik heb nu ontdekt hoe te scrollen, door meerdere bestanden tegelijk te openen, maar dat is niet wat ik wil eigenlijk, ik wil een foto selecteren en dan alle foto's in dezelfde map kunnen scrollen, wat wel in windows kan.[/quote:ad7af6335f]

Dat wil ik ook! Maar hoe :frowning:

[quote:c872aab019="gijz"] Ik heb een powerbook toetsenbord, dus misschien dat het daar aan ligt (page down bestaat hier niet op helaas) [/quote:c872aab019]

Ik heb geen PowerBook, maar de meeste ontbrekende toetsen op de laptops zitten verborgen onder de fn-toets. Die zijn dan aangegeven in een andere kleur. Dus fn+een andere toets is dan hetzelfde als bijv. page down.