Scrubbing problemen in FCP5

Hey iedereen,

Ik net fcp5 ge-upgrade. Op het eerste moment leek alles soepeltjes te lopen. Maar toen ik de ‘jkl’ toesten begon te gebruiken werd het minder. Normaal in fcp4 zou je met drie keer versnelt gewoon alles sneller moeten zien lopen en horen. Maar nu in fcp5 begon hij echt te hakkelen en te stotteren :frowning: . Ik heb ook al alle preferences doorgelopen, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem of misschien zelfs wel een oplossing?

Gr
Michel

Verplaatst naar Videoberwerking. Ik verwacht wat meer inhoudelijke reacties hier :)

[quote:b6fc6607a7="Djmichel"]Hey iedereen,

Ik net fcp5 ge-upgrade. Op het eerste moment leek alles soepeltjes te lopen. Maar toen ik de ‘jkl’ toesten begon te gebruiken werd het minder. Normaal in fcp4 zou je met drie keer versnelt gewoon alles sneller moeten zien lopen en horen. Maar nu in fcp5 begon hij echt te hakkelen en te stotteren :frowning: . Ik heb ook al alle preferences doorgelopen, maar ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn.

Misschien heeft iemand het zelfde probleem of misschien zelfs wel een oplossing?

Gr
Michel[/quote:b6fc6607a7]

wat voor comp (procesor speed en ram geheugen) heb je ?

Ik heb het zelfde probleem op mijn dual G4 1Ghz set. Het rare is dat ik het heb bij uncompressed video en niet bij compresssed video zoals DV. Dit zou voor de set zwaarder moeten zijn dan uncompressed video. (Is via atto kaart op scsi array aangesloten). Voor mij nu tijdelijk een reden geweest om terug naar 4.5 te gaan.

Ik draai fcp 5 op een G5 dual 2Ghz. Met 1,37gb intern geheugen. Dit leek me opzich geen probleem. Maar ik heb nou fcp 4.5 gdraaid onder panther en die deed hetzelfde werk weer perfect (ik heb een tijdelijk partitie om tiger te testen)

gr
Michel

Nog ff een toevoeging...

We zijn nu bijna 4 a 5 maanden verder en hetzelfde probleem doet zich nog steeds voort. Bij elke update weer hoop…maar die is inmiddels al vervlogen… Heeft iemand in die tijd al een oplossing gevonden?