SCSI brander en OS X !?!?

Wie kan mij vertellen waar het volgende aan licht: Toast Titanium 5.1.1 herkent mijn scsi brander(plextor 8/2/20) wel, maar op het moment dat die gebufferd heeft loopt het geheel vast. Inclusief de G3. Zelfs een forceer stop werkt niet. Branden vanuit ITUNES4 lijkt good te gaan maar na bufferring, hardstikke vast. En dan nog wat; 100 mb naar zip sturen(extern scsi) duurt [b:0db63711c7]18 minuten![/b:0db63711c7]pffff Wat is hier de bottelnek?[color=darkblue:0db63711c7][/color:0db63711c7]

By the way, ff vergeten: in OS 9 doet ie het Super, echter niet in classic mode maar wel als ik opstart met OS 9.

Er was toch al wel over geschreven zo her en der, had dit artikel wel tussen gekunt. (sorry)[i:f47d090a8e][/i:f47d090a8e]

Lijkt erop dat je misschien niet de goede/nieuwste drivers van je SCSI brander hebt. Of wellicht van je SCSI drivers? Ik meen mij te herinneren dat je drivers nodig hebt voor een SCSI kaart in OS X.

Ik gebruik dezelfde brander in OS 10.2.6, via een adaptec 2906 SCSI-kaart; voor de plextor en de 2906-scsi-kaart heb je geen aparte drivers nodig. Het werkt bij mij prima, het enige nadeel van SCSI-ketens en OS X is dat je alle apparaten in de keten aan moet hebben staan bij het opstarten van OS X, anders worden die niet "gezien". Vanuit Toast scannen naar branders zoals je dat in OS9 kon werkt niet meer. (jammer!)

Ik zit met een scsi-kaart 2906 die het niet wil doen in OSX.2.8. In OS 9 geen probleem. Wat kan dat nou zijn? Nieuwste driver heb ik.

Ik heb met SCSI op mijn (unsupported) 8600/G3 in OS 10.2.x hetzelfde...

Ik haal hier ongeveer 1,5mb/sec waar ik in OS 9 ruim 7mb/sec haal…
Waar het aan ligt weet ik niet, in 10.1.x was het iig beter!

Ik hoop dat de SCSI ondersteuning van Panther weer beter is.
Mijn Yamaha brander doet het overigens goed (behalve RW’s, maar dat komt denk ik omdat ik het ding te vaak geschopt heb)… :stuck_out_tongue:

Ja dat klere ding :evil: is nu echt het huis uit, tesamen met mijn G3 :cry: . Geen hardware ondersteuning bij IDVD! niet branden vanuit 10, Imovie werkt maar mwah mwah. Dus verkocht dat spul 600 voor de G3(wel met xtra harde schijf) en nog een 60 piek(euro) voor de plextor SCSI brander. Gekocht G4 met brander (IDE) en daar voor het gemak maar een pioneer dvd brander A04 ingedouwd :wink: . Ik ben weer heppie en kan nagenoeg weer alles. 400 eurootjes xtra uitgeven. Heb ik wel een hoop lol van. :P