SCSI device G4 MMD + Epson filmscanner 200

Ik heb een Epson 200 negatiefscanner aangesloten via SCSI-1 (extra kaartje bijgeplaatst in mijn 1G Dual MMD). SCSI kaart wordt keurig gezien, maar de scanner niet. Hij is autoterminated en ik draai op 10.3.3, helemaal up-to-date. Volgens mij moet ik het apparaat op de bus kunnen zien; ook al hoeft OSX nog niet te zien dat het een scanner is. Heeft iemand een suggestie ?

je moet er wel voor zorgen dat je scnner aanstaat (en opgewarmd is) voordat je je computer aanzet, zie je de scsi kaart ook in je systeemprofiel ?

De SCSI kaart is te zien. Alleen andere SCSI devices niet.

Met welk scanprogramma werk je, probeer eens vuescan, die ziet heel veel scanners Volgens mij ziet je systeemprofiel niet wat je aan je scsi poorten hangt, je moet dat echt via je scanprogramma doen

Mijn scsi-scanner wordt ook niet gezien door systeemprofiel, maar hij werkt wel. toen ik Panther installeerde gaf de driver van mijn SCSI-kaart veel problemen. Nadat ik deze eraf heb gehaald functioneerd alles weer (ik werk wel met vuescan). Dus probeer het eens zonder de driver van de kaart. Je scanner zal in systeemprofiel waarschijnlijk niet opduiken, maar hij zou het dan moeten doen. Dit werkte bij mij athans

Ja Hoor ! Het werkt. Inderdaad werkt alles goed via Vuescan. Wel een beetje suf dat je niet kan zien wat er op je scsi bus aanwezig is...