Scsi kaart wordt niet herkent in 10.3.4

mijn scsi kaart , Adaptec 2906, wordt niet herkent in 10.3.4. er hangt een scanner aan die ik in OS 9 gebruik, wordt daar wel herkent, maar ik krijg binnen kort een G5 en wil in X gaan scannen. heb alle drivers van Adaptec reeds geïnstalleerd maar geen herkenning. heeft iemand een advies?

G4 OS 10.3.4 en OS 9.2.2

ik wil het niet nog ergen maken, maar dikke kans dat die scsi-kaart het zo-wie-zo niet doet in een G5, of heb je dat al nagevraagd.. Bij mij deed geen van mijn kaarten (audio/scsi etc) het in de G5 helaas....

SCSI 2906 kaart van Adaptec heeft het niet zo naar zijn zin onder 10.3.x De laatst ondersteunde kaartjes voor dergelijke doeleinden (Zipjes, scanners etc) zijn de 2906 (zonder ROM) en de 2930 (met ROM) en die passen gewoon niet meer in de G5. Ze draaien onder een ander voltage en de voet komt niet meer overeen met de PCI-x busen in de G5.

Jammer maar helaas. Ik heb min of meer hetzelfde probleem. Mijn Saphir staat dus stof te verzamelen…

[quote:5560d58955="mailmen"]ik wil het niet nog ergen maken, maar dikke kans dat die scsi-kaart het zo-wie-zo niet doet in een G5, of heb je dat al nagevraagd.. Bij mij deed geen van mijn kaarten (audio/scsi etc) het in de G5 helaas....[/quote:5560d58955]

ik heb hem nu nog in mijn G4 zitten en wilde het vast uit proberen.
ik heb de dealer gebeld of de kaart in de G5 kon en deze bevestigde dat de 2906 er zeker in kon.
wie heeft er gelijk?

Lees mijn onderschrift...

Maar misschien geloof je mij niet maar dan adaptec zelf toch wel…?

[quote:14381d80a8="Deskman"]Lees mijn onderschrift...

Maar misschien geloof je mij niet maar dan adaptec zelf toch wel…?[/quote:14381d80a8]
ja nu geloof ik je zeker
vreemd dat de dealer zo zeker was
ga ik morgen bellen
bedankt

Overigens draait de 2906 wel onder 10.2.8.

Ja, en de 2930 in ieder geval ook nog onder X.3 Maar de gevoeligheid voor protocol, voor terminatie, kwaliteit snoeren etc is onder OSX ernstig toegenomen.

Helaas moet ik dat ook constateren. :P

bij systeem 10.3.4 is het scsi protocol drastisch veranderd door apple. waarschijnlijk om mensen die nog steeds scsi apparaten gebruiken te ontmoedigen (of aan te moedigen usb- of firewire spul te gaan kopen).

stapje terug dus als je je scsi apparaten nog wilt gebruiken