SD Kaartlezer issue

Hallo,

Mijn (mid 2011) iMac 27" (Mountain Lion) loopt te rommelen met de SD-kaartlezer. Als ik SD-kaart vanuit mijn Canon 600D in de lezer plaats, gebeurt er weinig.
Voorzichting wat "force" toepassen (snel invoeren, enigszins aandrukken e.d.) heeft allemaal geen effect.

SMC-reset / PRAM-reset uitgevoerd, geen resultaat.

Het enige dat (tijdelijk) lijkt te werken is wanneer ik vanuit VirtualBox, met daarin Windows 7 draaiend, het volgende device toevoeg:

Virtualbox > Devices > USB Devices > Apple Internal Memory Card Reader (9833)

Op het moment dat ik dit selecteer wordt de SD-kaart gemount en getoond.

Virtualbox afsluiten en andere dingen doen gaat een tijdje goed, kaartje paar keer verwijderen en weer invoeren, no probs.... maar dan... houdt het systeem het opeens weer voor gezien en kan ik de SD-kaart voor geen mogelijkheid mounten.

Help??

Tja, dit is al lang bekend. Ik gebruik dus die sleuf niet meer, nadat ik zo'n beetje alles geprobeerd heb. Je kunt er een levenswerk van maken, maar ik sluit gewoon mijn camera aan. Voor films is dat zelfs de enige oplossing, omdat iMovie .mts files niet rechtstreeks herkent.

Kan je alleen vertellen dat bij mijn MBP die SD-sleuf prima werkt.

Op mijn iMac, Mac mini en MBP werkt de SD kaart ook prima.

Ja, dat is fijn, maar bij mij, en talloze anderen dus niet. Misschien moeten we een enquête houden.

@Beech: duidelijk. Heb tot nu toe ook gewoon de camera's aangesloten; na eindeloos ge-Google de wereld aan oplossing/situaties gelezen; het wordt er allemaal niet duidelijker/beter op.

Zou wel prettig zijn antwoord te krijgen op de vraag of het nu een 100% software issue is of hardware-matig er iets niet in de haak zit.

Een levenswerk gaan we er zeker niet van maken.... ben niet zo van de mission impossibles ;-)

Thanx anyway!