SE 1/40 aansluiten op een standaard ethernet netwerk?

Wat heb ik nodig om een oude SE 1/40 aan te sluiten op een ethernet netwerk? Ik heb wel van vroeger zo'n localtalk netwerk, maar dat past natuurlijk niet meer op de moderne macs :)

Met een MacCon+30iET64 ben je de man en online met RJ-45 erhernet aansluiting.

Deze kaart koop je voor $1 (wel erg veel geld) bij http://www.smalldog.com/product/12652169 in mijn SE/30 (eigenlijk een SE met een geruild moederbord) doet ie het prima. Mijn eerste Mac is nog steeds in gebruik!

Is dat dan een soort van NUBUS kaart of zo? Een kaart voor een uitbreidingsslot? Wat voor aanluiting zit er dan op?

In mijn SE zit een PDS slot NUBUS kwam pas later! Overigens de SE/30 heeft ook een PDS slot maar deze is niet downwards compatible met die van de SE. Hiermee is het altijd oppassen.

Als u even google(d) met als zoekwoorden SE of SE/30 + ethernet dan vind u zoveel informatie over dit onderwerp, dat u deze wel zeer eenvoudige vragen niet meer hoeft te stellen via dit medium.

Maar ik zit hier met een SE 1/40. Komt die na of voor de SE/30? Nix te vinden op apple-history.com

[quote:987d6412c8="archivaris"]Als u even google(d) met als zoekwoorden SE of SE/30 + ethernet dan vind u zoveel informatie over dit onderwerp, dat u deze wel zeer eenvoudige vragen niet meer hoeft te stellen via dit medium.[/quote:987d6412c8]

(Wat zeg je netjes ‘u’ tegen iemand van 25…)