SE 750i of Nokia6230i met ipod...

Ik moet kiezen tussen een Sony Ericsson K750i of een Nokia6230i met een ipod (waarschijnlijk de 6gb)... iemand een idee wat ik moet kiezen?

Ik wil bluetooth gebruiken en zit te twijvelen aan de meer waarde van een 2mil.pixels camera.

[b:8af1b8c6da][i:8af1b8c6da]SE sux and Nokia rulez, pick your choise[/i:8af1b8c6da][/b:8af1b8c6da]

of gewoon in ouderweds nederlands: ik zou voor de nokia gaan, met iPod :smiley:

maarten

En ik zou voor de iPod en de K750i gaan :P Maar dat is geen optie. Het is een moeilijke vraag, anders heb je wel een iPod die zoizo beter is in muziek spelen dan de K750i. Maar ik vind persoonlijk SE beter werken, ook met mac! Floriaan

De enige terechte vraag lijkt me: wil je een iPod? Beide telefoons zijn prima; ik weet alleen niet in hoeverre iSync beide ondersteunt, kijk daarvoor even op de Apple site.

[quote:0a2a0be92c="interFACE"]SE sux and Nokia rulez, pick your choise[/quote:0a2a0be92c] Altijd zo fijn dat sommige mensen hier zo'n uitgesproken mening hebben zonder enige motivatie....

Ik gebruik al een aantal jaar toestellen van Nokia en die zijn me tot op heden prima bevallen. Ik gebruik nu een 6680. Met SE heb ik geen ervaring dus kan ik daar ook geen uitspraak over doen.

Ik ben best wel geintresseerd door de iPod... het is alleen dat ik 2 jaar met het toestel moet doen en dus niet een verkeerde koop doe waar ik straks wel met een te gekke ipod rond loop maar niet te bereiken ben. Ik ga er wel vanuit dat ik met de 6230i 2 jaar kan rond lopen... ik heb, voordat ik hem kwijt raakte, een nokia 6100 gehad en die beviel me goed... maar ik moet ook met mijn tijd mee dus bluetooth is wel een pre ... mits het met Tiger werkt natuurlijk... Spelletjes spelen en muziek luisteren met de K750i zal er denk ik niet van komen. Dus hij zou alleen voor bellen, isync, af en toe een foto zijn. Thanx al voor de reacties

Ik lees net op macfreak dat het moeilijk is om te syncen met een nokia 6230i. Je zou dus geen ical enzo kunnen syncen... nu ben ik nieuw met dit alles dus weet ook totaal niet hoelang ik het ical op de mac en de telefoon vol ga houden. Dus weer een over weging die ik zou moeten nemen tussen de K750i of de 6230i :( .... een ipod is ook wel cool. :D

Waarom een 6230i en niet gewoon een 6630 / 6681 of heel misschien zelfs een 6680?

Die werken stuk voor stuk geweldig met iSync.

Heb de 6230 gehad, nu eigenaar van een K750i. Ik wilde een toestel dat direkt via iSync werkt, en dat doet de SE, i.t.t. de Nokia. Dus handig met Adresboek en iCal. De Fin heeft een wat overzichtelijker menu-structuur, de Japanse Zweed een betere camera en zeker een steviger behuizing. Altijd al een zwak punt van de Nokia's, naar mijn mening. Zwakke krakerige plastic frontjes, komt wat goedkoper over. En snel stof achter je schermpje. Radio ook beter op de SE (en met RDS). Had wel het idee dat de accu van de Nokia weer wat langer mee gaat. Maar al met al blij dat ik nu de 750 heb.

Mijn K750i synct geweldig met de mac. iCal, adresboek, gaat prima.

De camera maakt echt redelijke plaatjes. OK, een DSLR geeft mooiere, maar deze kun je nog een laten afdrukken op 10x15 en een presentabel resultaat behalen.

De K750i speelt ook mp3 en AAC af, net als je iPod, alleen geen protected AAC (dus liedjes uit de iTunes music store) . De interface van de iPod is onovertroffen, maar als je soms eens een liedje of een album luistert kan de K750i genoeg. De geluidskwaliteit valt helemaal niet tegen. Ik heb er een 512 MB SD memorystick duo in, daar kan al best wat op, maar je kan er natuurlijk veel eer in doen als je wilt.

Ik hoef geen meukia. Mijn vrouw heeft zo’n ding en een iPod. Die iPod mini is ze erg blij mee, en tot mijn blijvende verbazing, met dat nokia onding ook. Maar ja, ze belt laat zich er alleen op bellen, geloof ik. Geen intensieve gebruikster dus.

[quote:bc430b3f96="Napsju"]Waarom een 6230i en niet gewoon een 6630 / 6681 of heel misschien zelfs een 6680?

Die werken stuk voor stuk geweldig met iSync.[/quote:bc430b3f96]

De 6680 zou wel een coole zijn… alleen ik moet het van de aanbiedingen hebben… en als ik de nokia 6680 en de K750i moet vergelijken zou ik toch voor de Sony Ericsson gaan. …

Ik denk dat ik het gewoon moet wagen met de Sony Ericsson K750i en maar kijken of ik het allemaal blijf gebruiken… die ipod heb ik tot nu toe nog kunnen missen dus dat kan ik ook nog even uitstellen net als de Playstation2. Thanx voor alle adviezen en ik denk dus dat ik morgen een SE K750i rijker ben.
Heb de nokia 6100 uit mijn broek laten vallen… dus zal toch met een telefoon thuis moeten komen.

Ben thuis gekomen met de SE K750i... Te gek ding alles werkt met bluetooth... had nog ff gekeken naar die nokia 6230i maar die kan dus geen ical en address book syncen... blij met deze keus!!! :D.. ook zit er een pc-mobile kabel bij en een headset en ook nog 64mb extra geheugen. plus natuurlijk een 2 MP pixel camera wat een super kwaliteit afleverd... (heb ik altijd gemist, om op sommige momenten een foto te maken. Heb wel een canon A70 maar op de telefoon gaat het wel een stukje makkelijker en sneller... in het cafe of tijdens een concert.) Thanx voor alle adviezen!!!

[quote:62c00fa8e1="Napsju"][quote:62c00fa8e1="interFACE"]SE sux and Nokia rulez, pick your choise[/quote:62c00fa8e1] Altijd zo fijn dat sommige mensen hier zo'n uitgesproken mening hebben zonder enige motivatie.... [/quote:62c00fa8e1]

Vanmiddag een nokia 6230i gehaald die mijn SE T610 gaat vervangen → ben blij dat die eruit gaat, wat een hopeloze interface heeft die telefoon zeg. Een nokia bedien je zonder de gebruiksaanwijzing te hebben gelezen, zeg maar net als een Mac.

En wat betreft de iPod, die sync je toch gewoon met iCal en Adresboek?!!

maarten